«نژادپرستی دیوانه وار» در استرالیا

تهران (پانا) - نژاد پرستی در استرالیا به حدی همه گیر شده که افراد سفید پوست و سیاه پوست هر دو توسط افرادی که چندین نسل در آنجا زندگی کرده اند مورد آزار و اذیت و حمله قرار می گیرند. داستان این نژادپرستی دیوانه وار در مستند «پایین تر از همه» به آنتن هیسپان رسیده است.

کد مطلب: ۷۱۳۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «پایین تر از همه» (Down and Under) به موضوع نژادپرستی در استرالیا اشاره دارد و اینکه مهاجرانی که به این کشور می روند، معمولا با آزار و اذیت های بومیان استرالیایی مواجه خواهند شد.
این مستند 100 دقیقه ای که در چهار قسمت از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به روی آنتن می رود، در یکی از قسمت های خود به زندگی «استیون ریج وی» و «ری جکسون» دو استرالیایی بومی اشاره دارد كه در سن كودكى توسط دولت استراليا به زور از خانواده هاى خود گرفته شده و به خانواده هاى سفيد پوست داده شده اند. اين دو استراليايى كه در حال حاضر بالاى ٦٦ سال سن دارند همچنان از سياست هاى نژاد پرستانه دولت و پليس استراليا رنج می برند و وقايعى در رابطه با این موضوع در استراليا را بازگو مى كنند.
در قسمت های بعدی، مستند، داستان «مایکل هیلی» را روایت می کند كه يك مهاجر آفريقايى است و طى مدت ٥ سال توسط پليس استراليا مورد بازجويى هاى مختلف قرار مي گرفته است. او و دوستانش یک سال قبل، از پليس ويكتوريا شكايت کرده اند. همچنین «گوستاوو فرالی» يك مهاجر سفيد پوست برزيلى است که در قطار مورد آزار فردى كه خود را استراليايى مى داند، قرار مي گيرد. اين فرد گوستاوو را تهديد به مرگ و خانواده او را تهديد به تجاوز می کند و نمونه های دیگری که همه اشاره به انواع نژادپرستی در استرالیا اشاره دارد.
مستند «پایین تر از همه» محصول سال 2014-2013 شبکه پرس تی وی است که برای پخش از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان دوبله شده و از روز شنبه ساعت 14:30 به وقت تهران از آنتن هیسپان پخش می شود و در ساعت 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار