معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش: آموزش بینش‌ ورزانه جایگزین آموزش دانش‌ اندوزانه خواهد شد

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد با حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی فرصت پرداختن به آموزش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی و اعتقادی در بین دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

کد مطلب: ۷۱۳۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و سرپرست آموزش و پرورش خراسان رضوی در سی و دومین جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان رضوی با توجه به تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی گفت: با حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی فرصت پرداختن به آموزش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی و اعتقادی در بین دانش‌آموزان فراهم خواهد شد و معلمان هم راحت تر می‌توانند با احیای مهارت‌های زندگی اسلامی به رسالت اصلی این دوره بپردازند.
وی افزود: بهترین زمان یادگیری و پرداختن به مهارت‌های که مورد نیاز دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است.در این زمان باید دانش‌آموزان را با مهارت‌ها و مشکلاتی که در آینده در اجتماع با آن‌ها مواجه می‌شوند، آشنا کرد.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی در مدارس اظهار کرد: تعلیم و تربیت تمام ساحتی یکی از مهم‌ترین راهبردهای سند تحول بنیادین است که این امر مهم یکی از نکات تأثیرگذار در تصمیم‌گیری برای حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی بوده است زیرا آموزش بینش‌ورزانه جایگزین آموزش دانش‌اندوزانه خواهد شد.
وی اظهار کرد: ارمغان دیگر این تصمیم پویایی و نشاطی است که به دوره ابتدایی بازخواهد گشت و دانش‌آموزان در محیطی کاملاً شاد و بدون تنش و اضطراب در مدرسه‌ای که از آن در سند تحول بنیادین به مدرسه صالح یاد شده است به تحصیل خواهند پرداخت. دانش‌آموزان در این مدارس مراتب حیات طیبه را که همان زندگانی پاک و پسندیده است، به درستی طی می‌کنند و فرایند تعلیم و تربیت قرآنی و تربیت رحمانی به درستی انجام می‌شود.
کاظمی با توجه به ارکان مدرسه صالح گفت: مدیران، معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان همه از ارکان یک مدرسه صالح هستند و همه باهم با تمرکز بر شاخص‌های تربیتی باید دست در دست هم دهیم تا محیط تربیت یک شهروند مطلوب در تراز جمهوری اسلامی فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار