رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

انجمن اولیا و مربیان میدان بزرگی است که فعالیت های متنوعی در آن صورت می گیرد

پیربکران/اصفهان (پانا) - جلسه کارشناسان انجمن اولیا و مربیان قطب 5 استان اصفهان به میزبانی آموزش و پرورش پیربکران برگزار شد.

کد مطلب: ۷۱۳۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

جلسه کارشناسان انجمن اولیا ومربیان قطب جنوب استان اصفهان به میزبانی آموزش و پرورش پیربکران و با حضور سلطانی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل، توانگر فرد و صانعی کارشناسان اداره انجمن اولیا و مربیان ،کارشناسان انجمن اولیا و مربیان مناطق مبارکه، سمیرم ، فلاورجان، شهرضا، زرین شهر، فولادشهر، دهاقان با موضوعات مدرسان آموزش خانواده و سخنرانان تخصصی برگزار گردید.

در ابتدا سهرابی رئیس اداره ضمن معرفی موقعیت جغرافیایی، آثارو ابنیه تاریخی، توانمندی و پتانسیل های بخش پیربکران وموفقیت های آموزشی و پرورشی منطقه درسال گذشته و سال جاری، انجمن اولیا را یکی از ارکان اساسی مدارس دانست و به این نکته اشاره کرد که هرجا اولیا دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشند شاهد شکوفایی و به بار نشستن استعداد ها و قابلیت های دانش آموزان خواهیم بود.

وی بیان کرد سال گذشته اداره آموزش و پرورش پیربکران 120 رتبه استانی و کشوری کسب کرد که بطور یقین همراهی و همدلی اولیا پشتوانه و عامل به دست آوردن این رتبه ها بوده است.

رئیس اداره در ادامه استفاده از پتانسیل اولیا توسط مدیران مدارس را یکی از عوامل ارتقای فعالیت های آموزشی و پرورشی دانست.

سهرابی در ادامه به یکی از از طرح های اجرایی منطقه با عنوان تشکیل مجمع خیرین انجمن اولیا و مربیان مدارس روستای طاد اشاره کرد که کلیه اعضای انجمن اولیا و مربیان 6 مدرسه این روستا در قالب یک انجمن، فعالیت های چشمگیری در زمینه تعمیر و تجهیز مدارس، برگزاری جلسات و دوره های آموزش خانواده به صورت مشترک و با همکاری دهیار، شورای روستا و خیرین، ایجاد دار القرآن، تشکیل کارگروه های تخصصی جهت استفاده از توانمندی اولیا داشتند که در پیشرفت سطح فعالیت های پرورشی و آ موزشی مدارس بسیار اثر گذاربوده است و با توجه به موفقیت این طرح قرار است این طرح در شهر پیربکران که دارای 16 مدرسه می باشد اجرا گردد.

در ادامه سلطانی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل عنوان کرد انجمن اولیا و مربیان میدان بزرگی است که فعالیت های متنوعی در آن صورت می گیرد. نواحی و مناطقی که مدیران یا رؤسای ادارات به حوزه انجمن اولیا و مربیان اعتقاد داشتند و پیگیر برنامه ها و فعالیت های این حوزه بوده اند، موفق هم بوده اند. وی در مورد راه اندازی سامانه های ویژه فعالیت های انجمن اولیا و مربیان و ساماندهی پوشاک مدارس توضیحاتی را بیان کرد.

همچنین توانگرفرد کارشناس انجمن اولیا و مربیان در مورد مدرسان آموزش خانواده وچگونگی به کارگیری سخنرانان تخصصی مطالبی را بیان کرد و از کارشناسان مناطق خواست پیشنهادات و راه کارهای خود را ارائه نمایند. پس از بحث و تبادل نظر پیشنهادات قابل پیگیری ثبت گردید. بازدید از آثارو ابنیه تاریخی شهر پیربکران از دیگر برنامه های این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار