نیک‌نژاد، کارشناس آموزشی: آموزش‌ و پرورش نوین دانش‌آموز را برای زندگی آماده می‌کند، نه آزمون

تهران (پانا) - محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس حوزه آموزش و پرورش، معتقد است رفته‌رفته آموزش‌ و پرورش باید بتواند روش ارزیابی‌ای را که مبتنی بر دانش روز است برای سنجش توانمندی تحصیلی دانش‌آموزان به کار گیرد.

کد مطلب: ۷۱۳۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نیک‌نژاد، کارشناس آموزشی: آموزش‌ و پرورش نوین دانش‌آموز را برای زندگی آماده می‌کند، نه آزمون

نیک‌نژاد در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه با موضوع حذف آزمون‌های ورودی دوره ابتدایی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی همراه و موافق هستم اظهار کرد: اگر ماموریت آموزش و پرورش را به دو نیمه تقسیم کنیم و یک قسمت آن را به پرورش فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و یک بخش را به سوادآموزی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: باید بتوان در بخشی از آموزش که به اجتماعی شدن و شخصیت‌شناسی دانش‌آموز کمک می‌کند، قوی شویم.

کارشناس آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش نوین به سمتی در حال پیشرفت است که دانش‌آموز را برای زندگی فردی و اجتماعی آماده کند نه مهارت در آزمون.

نیک‌نژاد با بیان اینکه در موضوع حذف آزمون‌های ورودی با وزیر آموزش و پرورش همدل و همراه هستم گفت: قطعا دانش‌آموزانی که ضریب هوشی بالاتری داشته باشند در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند بنابراین وزیر نیز به موضوع نخبه‌پروری توجه دارد اما راه ورود به این مدراس آزمون نخواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش براساس اندیشه‌های خود و تیم همراهشان تشخیص داده است که فشار را از مدارس ابتدایی بردارد که کار صحیحی است.

کارشناس آموزش و پرورش بیان کرد: این موضوع به افزایش ذوق و شوق دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه کمک می‌کند تا در حین یادگیری شاد باشند و کودکی کنند. ‌‌‌‌

نیک‌نژاد درباره افراد معترض به حذف آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی گفت: باید افرادی که به این موضوع معترض هستند تخصص آموزشی داشته باشند زیرا حذف آزمون کار تخصصی است و اظهار نظر درباره‌ آن هم موضوعی تخصصی است

وی افزود: اگر بتوانیم روش ارزیابی‌ای را که مبتنی بر دانش روز است، به کار ببریم مشکلی برای مدارس تیزهوشان پیش نخواهد آمد، در این صورت می‌توان افرادی مانند «مریم میرزاخانی» را بیش از پیش پرورش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار