در بررسی ردیفهای بودجه ماموریت های ۶ گانه شهرداری تهران :

بودجه سه ماموریت هوشمند سازی، شهرسازی و فرهنگی تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی ردیف های بودجه ای شش حوزه ماموریتی شهرداری تهران، در نوبت صبح بودجه سه ماموریت هوشمند سازی، شهرسازی و فرهنگی را تصویب کردند.

کد مطلب: ۷۱۲۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در چهل و ششمین جلسه شورا در نوبت صبح ، بررسی ردیف های بودجه، ماموریت های شش گانه شهرداری تهران برای سال 97 در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه مجید فراهانی رییس کمیته بودجه به تشریح کلیات بودجه ماموریت توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری پرداخت.

وی گفت: در ماموریت توسعه مدیریت هوشمند سازی بخش عمده ای بودجه صرف حقوق و دستمزد ، بحث امور پشتیبانی ،پرداخت دیون و پژوهش های کاربردی ، توسعه خدمات الکترونیک و شهر الکترونیک را در خود جای داده است.

فراهانی افزود: با توجه به انقباضی بودن بودجه ، کاهش درآمد های بودجه و نیز به دلیل 180 میلیارد تومانی که به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرد، کسر شده است.

رییس کمیته بودجه تصریح کرد: در این بخش آنچه که پیشنهاد شهرداری بود رقمی بالغ بر 6 هزار و 992 میلیارد تومان بود که با بررسی های صورت گرفته و با توجه به کاهشی که روز گذشته (180 میلیارد تومان ) صورت گرفت مجموعا 283 میلیارد تومان از لایحه پیشنهادی شهرداری کسر شد که در نهایت بودجه این ماموریت با رقمی در حدود 6 هزارو 700 میلیارد تومان و با 4 درصد کاهش نسبت به بودجه سال قبل رسیدیم.

در ادامه این بحث بدلیل اینکه پیشنهادی مبنی بر کاهش یا افزایش ردیفهای این بخش داده نشد ، ردیف های پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه در ماموریت حوزه توسعه مدیریت و هوشمند سازی به تصویب رسید.

در ادامه جلسه نوبت به ردیف های بودجه ماموریت حوزه معماری و شهرسازی رسید.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به تشریح کلیات بودجه ماموریت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سال 97 پرداخت و گفت : سرجمع سقف بودجه پیشنهادی حوزه ماموریت شهرسازی و معماری شهرداری 605 میلیارد تومان است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های حوزه شهرسازی اجرای پروژه طرح نیلوفری است که در تبصره های بودجه با اختصاص اعتبار و با مشارکت بخش خصوصی راه آهن تهران- تبریز ساماندهی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای این ردیف 38 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، گفت : سرمایه گذار باید یکجا همه طرح را انجام دهد . شهرداری مجری طرح را سازمان نوسازی در نظر گرفته است که به نظر می رسد سازمان نوسازی ظرفیت این مهم را ندارد. بهتر است مجری این طرح معاونت عمران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار