برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی در نیشابور

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری نیشابور از برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی باحضور هنرمندان مطرح از 25 الی 27 بهمن در نیشابور خبرداد.

کد مطلب: ۷۱۲۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری نیشابوراظهارکرد: برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی نیشابور حرکت ارزشمند هنری و فرهنگی است که در خصوص ماندگاری نمادها و نشانه‌های شهری کمک می‌کند.

فرهاد حسامی گفت: تعابیری که ذهن بشر را در تمام دوره‌ها به خود اختصاص داده است، منشأ شکل‌گیری هنر است و در قدیمی‌ترین اشکال زندگی و معیشت نیز جلوه‌های مختلف این هنر دیده می‌شود و هر چه از آن فاصله می‌گیریم به نوعی جایگاه و حضور طبیعت کمرنگ‌تر می‌شود و ما برای عرضه هنر در زندگی اراده می‌کنیم و در این شرایط خلاقیت به کمک ما می‌آید و عرصه‌های نوین را برای انسان شهری تعریف می‌کند و در نهايت هنر جدید شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی ما به ساحت کیفیت می‌اندیشیم که خود فهم دیگری را ارائه می‌کند و ظرفیت گفت‌وگو را فراهم می‌کند و آنچه به عنوان هنر پویا شناخته می‌شود به نوعی اشاره به همین نکته دارد که نماد گفت‌وگوی بین فرهنگها ونسلها می باشد.

حسامی یادآورشد: نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی نیشابوربا رویکرد بازیافت ضایعات فلزی با حضور هفت هنرمند و استاد برجسته: حسام الدین چمبری، سعید ملانوروزی، حمیدفروغی، عباس ضیائی، علی آهنگر، محمدصابری تولایی و رضاطالبی به دبیری علیرضا قدمیاری برپا شده است.

وی عنوان کرد: نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی از 25 الی 27 بهمن به مدت سه روز در کارگاه شهرداری واقع در بلوار فضل شهرک فرهنگیان نیشابوردر حال برگزاری است.

سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری نیشابورتصریح کرد: هنرمندان با ذوق ما، با زاویه دید خود و با نگاهی کاملاً فرهنگی در قالب یک حجم، آثارشان را ارائه می‌کنند و با ظرفیت بیان خود نحوه دیگری از دیدن را نمایان خواهند کرد که در نهایت ارتقای نگاه و سطح هنری را در فضای شهری نیشابور نمایان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار