تکذیب استفاده از دانش‌آموزان برای آماده‌سازی مدرسه در سفر وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - حسین الهامی نژاد: مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش هر گونه به‌کارگیری از دانش‌آموزان برای آماده‌سازی مدارس در سفر وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۷۱۲۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد

فرحناز مینایی پور در گفت‌وگو با پانا درباره مطالبی که اخیراً در فضای مجازی مبنی بر به‌کارگیری از دانش‌آموزان برای آماده‌سازی مدارس پیش از سفر وزیر آموزش و پرورش به زاهدان منتشرشد اظهار کرد: عکسی که در فضای مجازی در حال انتشار است مربوط به روز قبل از سفر وزیر آموزش و پرورش است.

وی افزود: در این مدرسه هیچگونه ساخت و سازی وجود نداشته است که دانش‌آموزان آجر جا‌به‌جا کنند و عکسی که منتشر شده مربوط به برنامه‌ای است که دانش آموزان در حیاط مدرسه داشتند و هر کدام برای نشستن از آجر استفاده کردند که در پایان برنامه دانش آموزان این آجرها را سر جای قبلی خود گذاشتند بنابراین این جابه‌جایی آجرها به سفر وزیر آموزش و پرورش مربوط نمی شود.

بازتاب سفر و توئیت وزیر

مدیرکل امور زنان و خانواده تصریح کرد: سفر وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان و فیلم‌هایی که از این منطقه گرفته شد، همچنین پیام توئیتری که وزیر آموزش و پرورش مبنی بر محرومیت این منطقه و عذرخواهی از دانش آموزان منتشر کرد، بازتاب مثبتی در جامعه داشت و گشایشی برای فضای آموزشی آن ایجاد کرد.

مینایی پور افزود پس از انتشار فیلم مدیر بخش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ایران‌خودرو و مشاور وزیر صنعت پیگیر وضع این منطقه شدند و با توجه به بررسی هایی که داشتیم و اطلاعاتی که به دست آوردیم قرار بر این شد تا مدرسه‌ای در این منطقه محروم به همت ایران‌خودرو ساخته شود که تا یکی دو هفته آینده کلنگ ساخت آن زده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به بررسی‌های میدانی که شرکت ایران خودرو انجام داد و از دانش‌آموزان درباره علایق آنها به شغل آینده شان پرس‌وجو کرد، مقرر شده تا در آینده‌ای نزدیک کارگاه مکانیک خودرو در این منطقه ایجاد شود تا دانش‌آموزان و افرادی که علاقه‌مند به آموزش مکانیکی هستند از این بهره گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار