در گفت‌وگو با پانا

هشدار معاون پایش محیط زیست نسبت به گوگرد موجود در بنزین تهران

تهران (پانا) - معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران درباره پایش سوخت مصرفی در پایتخت می‌گوید گوگرد موجود در بنزین عرضه شده در برخی جایگاه‌های سوخت بالاتر از حد استاندارد است.

کد مطلب: ۷۱۲۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد رستگاری در گفت‌وگو با پانا درباره بالا بودن میزان گوگرد بنزین در شهر تهران گفت: نمونه‌برداری‌های محیط زیست از سوخت بنزین به طور منظم از جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود و این نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های معتمد مورد آزمایش قرار می‌گیرد ضمن اینکه کیفیت سوخت مصرفی در کلان‌شهر تهران به صورت مستمر از طریق سازمان استاندارد بررسی و کنترل می‌شود.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص استاندارد گوگرد در بنزین 50 است و در نمونه‌هایی که آزمایش شده این شاخص در برخی از جایگاه‌های سوخت تهران تا 120 هم گزارش شده است. همچنین در یکی از جایگاه های سوخت گازوئیل در تهران عدد گوگردppm 4000بوده است.

وی افزود: بسیاری از نمونه‌برداری‌های محیط زیست، نشان می‌دهد شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است اما رعایت استاندارد گوگرد در بنزین هنوز صورت نگرفته است. البته در برخی مواقع شاخص به استاندارد نزدیک می‌شود و در برخی مواقع نیز از استاندارد بالاتر است.

رستگاری ادامه داد: مشکل فعلی آلودگی هوای تهران فقط به موضوع سوخت و گوگرد آن مربوط نمی‌شود هرچند این موضوع در آلودگی هوا تأثیرگذار است اما مواردی که در افزایش آلودگی تهران دخیل هستند، زیاد است و نمی‌توان فقط به بالابودن گوگرد در بنزین اکتفا کرد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران درباره نحوه برخورد با جایگاه‌هایی که استاندارد را رعایت نمی‌کنند، گفت: به طور معمول محیط زیست در مکاتباتی که دارد تذکرات لازم را نسبت به رعایت استانداردها می‌دهد.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد اخیرا درخصوص پایش کیفیت بنزین در تهران گفته است که میزان گوگرد موجود در بنزین تهران، ۶۰ بوده درحالی که این رقم باید به صورت استاندارد ۵۰ باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار