نخست‌وزیر اسرائیل ادعاهایش علیه ایران را تکرار کرد

نتانیاهو به دنبال توجیه شکست

تهران (پانا) - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر مدعی شد حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع تهران و دمشق در خاک سوریه «ضربه جدی» به این دو کشور وارد کرده است. این در حالی است که مقام‌های ایرانی و سوری چنین ادعایی را رد کرده‌اند.

کد مطلب: ۷۱۱۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش راشاتودی، نتانیاهو با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی در خاک سوریه افزوده است «روز گذشته (شنبه) ضربات جدی به ارتش سوریه و ایران وارد کردیم. ما به مبارزه با هر تلاشی که به ما آسیب برساند، ادامه خواهیم داد.»

به گزارش پانا، نتانیاهو پیشتر در روز شنبه مدعی شده بود که اسرائیل یک پهباد ایرانی را در مرز سوریه و اسرائیل مورد هدف قرار داده و نابود کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده بود که به مواضع ایران و اسرائیل در خاک سوریه حمله کرده است. نتانیاهو البته در سخنان خود به بخش مربوط به پاسخ سوریه به حملات اسرائیل و نابودی یک جنگنده اف 16 اسرائیلی توسط ارتش سوریه اشاره‌ای نکرده است. این در حالی است که رسانه‌های دنیا در دو روز گذشته نسبت به شکست اسرائیل در سوریه و نابودی جنگنده آن واکنش زیادی داشته‌اند و نخست وزیر اسرائیل نیز در پی این شکست تماس‌های متعددی با روسیه و آمریکا به منظور جلب حمایت داشته است.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که درباره تحولات اخیر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، تلفنی گفت‌وگو کرده است. به گزارش روسیاالیوم، پوتین در این‌ گفت‌وگوی تلفنی از نتانیاهو خواست که از اقداماتی که می‌تواند به تشدید تنش در منطقه شود، اجتناب کند. نتانیاهو همچنین گفته است که او و پوتین در این تماس تلفنی، بر ادامه همانگی امنیتی بین ارتش روسیه و اسرائیل، توافق کرده اند.

بر اساس گزارش راشاتودی، نتانیاهو همچنان مدعی شده است که «ما این موضوع را به وضوح برای همه روشن کرده‌ایم که قوانین جنگی ما در هیچ حالتی تغییر نخواهد کرد‌. این سیاست ما است و این سیاست ماندگار خواهد بود.»

در همین حال رئیس‌ رژیم صهیونیستی نیز در ستایش حملات اسرائیل به خاک سوریه گفته است که ما نشان دادیم که قادر به مقابله با ایران هستیم. او ادامه داده است که اسرائیل آماده مقابله با هر نوع تهدیدی است و هیچ تردیدی در این باره ندارد.

تهران و دمشق ادعای اسرائیل درباره میزان خسارت به نیروهای آنها را رد کرده‌اند. هر دو کشور گفته‌اند که حملات دفع شده و برتری هوایی اسرائیل به چالش کشیده شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه بعد از حملات اسرائیل به سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه در حومه دمشق توانست با «تجاوز» اسرائیل «مقابله» کند. روزنامه الوطن روز یک شنبه نوشت که ارتش سوریه «افسانه برتری هوایی اسرائیل در منطقه را نابود کرد.»

ایران نیز ادعای اسرائیل را رد کرد. علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر نابود کردن پایگاه های ایرانی در سوریه دروغ است.

به گزارش پانا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در همین زمینه با بیان این‌که «ادعاها و سخن‌پراکنی‌های رژیم صهیونیستی مردود است»، تاکید کرد: «ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک‌تر از آن است که بدان پرداخته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار