به واسطه بی حرمتی به معلولین، مرکز نگهداری فردیس اجازه فعالیت ندارد

داریوش بیات نژاد " مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت : به واسطه بی حرمتی به معلولین، مرکز نگهداری فردیس اجازه فعالیت ندارد

کد مطلب: ۷۱۱۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، داریوش بیات نژاد " مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت : به واسطه بی حرمتی به معلولین، مرکز نگهداری فردیس اجازه فعالیت ندارد

مدیر کل بهزیستی اظهار داشت: در مراکز مختلف سازمان بهزیستی به ویژه حوزه توانبخشی با توجه به شرایط خاص افراد پذیرش شده مرگ و میر دور از انتظار نیست چرا که عموما حوزه های سالمندی، اعصاب و روان، معلولین ایزوله و ... ممکن است بعضا مشکلات تنفسی شدید داشته باشند و یا در مراکز شیرخوارگاه کودکان ارجاع شده در بدو تولد با این مسائل مواجه شوند.

"داریوش بیات نژاد "افزود: به لحاظ وظیفه اداری و تعهد انسانی در تلاش هستیم که هرگز به دلیل سهل انگاری و نبود امکانات فردی در مراکز تحت نظارت ما در بخش دولتی و خصوصی دچار مشکلات به ویژه مرگ و میر نشود اما در مرکز "س" فردیس با توجه به اینکه در تمامی موارد افراد با حکم مقامات قضایی و رضایت خانواده پذیرش می شوند.

وی اظهار داشت: فردی که در مرکز مذکور دچار حادثه شد با مشکلات و بیماری هایی در بدو ورود مواجه بود و بیماری واگیر توسط بازرسان ما گزارش شد و نشان داد که سهل انگاری و کوتاهی صورت گرفته است و 40 نفر دچار بیماری گال شدند لذا در گام اول با همراهی فرمانداری، بهداشت و درمان و علوم پزشکی بیماری را مهار کردیم.

مدیر کل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: پس از بررسی ها مشخص شد تخلفات متعددی درباره رفتار با مددجویانی که مشکلات ذهنی و ... داشتند وجود دارد لذا پس از مشاهده فیلم هایی که به دست ما رسید برای تعطیلی این مرکز اقدام کردیم و بدون تعارف می گویم که در حال حاضر در راستای ادامه فعالیت این مرکز به شدت تحت فشار هستم و با صراحت در جلسه کمیسیون عالی اعلام کردم و از مقامات قضایی حکم پلمب مرکز را گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مددجویان را در مراکز تقسیم کردیم گفت: شخصا معتقدم رفع پلمب جز اختیارات کمیته ماده 26 استانی است که اگر صلاحیت یک فرد مناسب نباشد می توان مانع ادامه فعالیت وی شد لذا با صراحت اعلام کردم تا زمانیکه من در استان البرز خدمت می کنم به این مرکز و موارد مشابه به واسطه ظلم و بی حرمتی به مددجویان تحت هیچ شرایطی اجازه فعالیت نخواهم داد.

"بیات نژاد" افزود: در انتظار حکم هستیم اما اینکه در آن مقطع جرمی اتفاق افتاده باشد یا خیر تشخیص بر عهده مقامات قضایی است اما من در راستای مرکز مذکور با این پیشینه و فعالیت به شدت تحت فشار برای بازگشایی آن هستم اما من هرگز این مهم را انجام نخواهم داد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه چنین افرادی تعهد مسئولیت پذیری را ندارند اظهار داشت: این تعهد را به خودم و شما خواهم داد که هرگز مصلحت و منافع مددجو را با هیچ توصیه و سفارشی معامله نخواهم کرد و به آن چیزی که رضایت خدا باشد و منافع مددجو را تامین کند تمکین می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار