مورد عجیب آموزش دانش‌آموزان معلول در تگزاس آمریکا

تهران (پانا) – وزارت آموزش و پرورش آمریکا در گزارشی اعلام کرد مقامات ایالت تگزاس، قانون فدرال آمریکا را به دلیل قصور در شناسایی و تعلیم دانش آموزان دارای معلولیت و کاهش عامدانه شمار دانش آموزانی که باید در برنامه های ویژه آموزشی مختص معلولان شرکت کنند، نقض کرده است.

کد مطلب: ۷۱۱۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش رویترز، ارزیابی وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد که مقامات ایالت تگزاس، قوانین فدرالی را به دلیل قصور در شناسایی دانش‌آموزان نیازمند به آموزش ویژه، قصور در تضمین آموزش رایگان عمومی که باید در دسترس دانش‌آموزان دارای معلولیت باشد و همچنین قصوردر رسیدگی و نظارت کافی بر برنامه آموزش ویژه ایالتی نقض کرده اند.

تگزاس با 5 میلیون دانش‌آموز، دومین نظام بزرگ مدارس دولتی در ایالات متحده آمریکا به شمار می آید.

بستی دیواس، وزیر آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد: دانش آموزان بسیاری در تگزاس از دریافت خدمات و پشتیبانی تحت قانون آموزش افراد معلول، محروم بوده اند .

پس از گزارش تحقیقاتی روزنامه کرونیکل هیوستن در سال 2016 سیاست‌های آژانس تحصیلی تگزاس تحت بررسی های دولت فدرال قرار گرفت. این روزنامه فاش کرده بود که بسیاری از مدارس، خدمات به دانش آموزان برخوردار از آموزش خاص (دانش آموزان معلول) را برای آن که تعداد این دانش آموزان را در حد 8.5 درصد از کل دانش آموزان نگهدارند، به تاخیر انداخته یا رد کرده بودند؛ چرا که ارائه آموزش به دانش آموزان دارای معلولیت گرانتر از سایر دانش آموزان است. این امر باعث پس انداز میلیاردها دلار برای آژانس دولتی تگزاس شده بود اما خدمات آموزشی برای کودکان مبتلا به بیماری های اوتیسم، نارساخوانی، بیش فعالی، صرع، بیماری های روانی، مانع گفتاری، آسیب های مغزی، نابینایی و ناشنوایی را از مدار خارج کرده بود.

ارزیابی انتقادی دولت دونالد ترامپ (از وضعیت آموزشی در تگزاس) باعث شد تا گرک ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس، دستور اقدامات فوری برای حل این مشکل را بدهد .

ابوت در بیانیه ای گفت: «کوتاهی‌ای که بسیاری از مدارس در انجام وظایف گذشته خود در ارائه خدمات به دانش آموزان داشته‌اند و همچنین قصور آژانس تحصیلی تگزاس برای مسئول بودن (مدارس) مناطق در برابر (دانش آموزان معلول) شایسته انتقاد است.»

روزنامه کرونیکل گزارش کرده روند رد و تاخیر در ارائه آموزش خاص بیش از یک دهه ادامه داشته و درواقع از سال 2004 آغاز شده است. پس از اجرای این سیاست نرخ کودکان تگزاسی که آموزش خاص را دریافت می کنند، از رقم متوسط 13 درصد که جمعیت دانش‌آموزان معلول در آمریکا را تشکیل می دهد به شدت افت کرده و به پایین‌ترین سطح در کل این کشور رسیده است.

مترجم: نگار ذکایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار