صندوق کارآفرینی امید امسال 11 هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

تهران (پانا) - به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید 11 هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری توسط صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان دارای شرایط ، پرداخت شده است.

کد مطلب: ۷۱۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، اصغر نورالله زاده در نشست شورای اشتغال شهرستان فراهان در استان مرکزی، افزود: این تسهیلات در راستای تثبیت و ایجاد اشتغال جدید به 56 هزار طرح و فرد در روستاها و شهرهای کشور پرداخت شده است.
وی ادامه داد :این تسهیلات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به صورت قرض الحسنه و با کارمزد ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با توجه به تصویب قانون اشتغال پایدار در روستاها، اجرای این قانون برای کمک به ایجاد و افزایش اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت در دستور کار این صندوق قرار دارد.
نورالله زاده، کمک به کسب و کارهای نوپا، روستایی خرد و حمایت افراد دارای ایده و کم توان را از برنامه های اولویت دار این صندوق عنوان کرد.
احسان مهدوی هزاوه مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 330 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی امسال به متقاضیان پرداخت شده و برای یک هزار و 600 نفر شغل جدید ایجاد و یا تثبیت شده است.

مهدوی هزاوه افزود: این تسهیلات از محل سپرده های قرض الحسنه مردم و اعتبارات دولتی به متقاضیان پرداخت شده و برای 234 نفر شغل ایجاد شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی افزود: در این مدت 950 میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان های فراهان، تفرش و آشتیان پرداخت شده است که 23 میلیارد و 450 میلیون ریال از این تسهیلات به صورت قرض الحسنه در شهرستان فراهان پرداخت شده و 55 درصد این تسهیلات در حوزه کشاورزی بوده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ایجاد صندوق کارآفرینی امید در شهرستان فراهان برای دریافت خدمات این صندوق به مردم و جلوگیری از سفر های بین شهرستانی بوده است.
محمد حسینی افزود: صندوق کارآفرینی امید با ارایه تسهیلات ارزان قیمت به مردم خدمات مناسبی را در راستای اشتغالزایی در این شهرستان انجام داده است.
وی ادامه داد: نیاز است برای بهره مندی مردم روستایی از تسهیلات ارزان قیمت اسناد زمین، خانه و طرح ها به عنوان ضمانت مورد قبول قرارگیرد تا با ایجاد اشتغال از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.
فرماندار شهرستان فراهان نیز در این نشست گفت: 75 درصد مردم فراهان در 70 روستای فراهان زندگی می کنند و بیشترین محل ارتزاق ساکنان آن کشاورزی و دامپروری است.
سیداحمد سجادی افزود: توسعه مشاغل روستایی، خرد و خانگی بهترین راهکار برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرستان است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی فراهان، عمده فعالیت های کشاورزی شهرستان به صورت کشت دیم و دامداری است و توجه به مشاغل روستایی و خانگی راهکار ایجاد اشتغال و رفع مشکلات این بخش است.
فرماندار فراهان گفت: محدودیت منابع صندوق در این شهرستان از جمله نگرانی ها است که باید مورد توجه مسئولان قرارگیرد.
صندوق کارآفرینی امید شهرستان فراهان با حضوراصغر نورالله زاده، مدیرعامل کارآفرینی امید کشور، فرماندار و نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با زیربنای 105 مترمربع به بهره برداری رسید.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی بوده که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار