در گفت‌و‌گو با پانا

خسرو معصومی: ​در سینما باید جور پرداختن به مسائل اجتماعی را کشید

تهران (پانا) – خسرو معصومی، کارگردان و نویسنده، معتقد است وقتی یک فیلمساز در سینما از مسائل اجتماعی حرف می‌زند، باید جور تبعات آن را نیز بکشد.

کد مطلب: ۷۱۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کار کثیف» که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شرکت دارد، درباره این فیلم بیان کرد: کار کثیف درباره مهاجرت و فروش مشروبات الکلی است و مهاجرت نتیجه این شغل کثیف محسوب می شود و داستان در این مهاجرت تمام می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چقدر به اکران عمومی فیلم خود امیدوار است، افزود: وقتی از مسائل اجتماعی در سینما حرف می زنید باید جور آن را بکشید. «خرس» قربانی این اتفاق است و مسئولان سینما می ترسند آن را اکران کنند، زیرا این فیلم را ضد جنگ می دانند. اما سوال من این است چه کسی در دنیا جنگ را دوست دارد، مگر ما آدم های جنگ طلبی هستیم؟! ما همیشه دفاع کرده ایم نه جنگ.
کارگردان «خرس» با اشاره به این که توقیف فیلم خرس یک اشتباه است، افزود: این فیلم ۵۰ سال دیگر نیز اکران شود، تازگی خود را دارد. زیرا درامی است که تاریخ مصرف ندارد. اما مدام می گویند دارد بازنگری می شود و به زودی شورا درباره آن تصمیم می گیرد.
وی با اشاره به رگه ها و اشارات سیاسی فیلم «کار کثیف» گفت: این فیلم نام رئیس جمهوری را می آورد و درباره تفاوت های دوره اش با دوره های قبلی توضیح می دهد. می گوید فشار بر مطبوعات کمتر شده است، تحریم ها برداشته شده و اقتصاد هم تکانی خورده است و اما اگر قرار بود درباره سینما بگویم باید به توقیف فیلم از جمله خرس هم اشاره می کردم.
معصومی درباره میزان محبوبیت جشنواره فیلم فجر بین سینماگران بیان کرد: یکی از مزایای جشنواره دیده شدن فیلم هاست. تماشاگران می توانند تبلیغی برای فیلم در زمان اکران عمومی باشند. بنابراین جشنواره یک ویترین است و به جز جنبه های تشویقی خود به فروش یک فیلم کمک می کند.
وی ادامه داد: به طور کلی وقتی جشنواره فیلم فجر را با جشنواره هایی نظیر قاهره مقایسه می کنیم نتیجه می گیریم که کیفیت بهتری دارد و این، به دلیل داشتن تماشاگر است. این میزان تماشاگر به جشنواره اعتبار می دهد و اگر جشنواره کمی بهتر عمل کند، می تواند در آسیا حرف اول را بزند.
معصومی افزود: یکی از ایرادات به جشنواره، دولتی بودن برخی از فیلم هاست. اگر جشنواره بتواند از فشار حضور سینمای دولتی شانه خالی کند، اتفاق بهتری را شاهد خواهیم بود. این به نفع فیلمسازانی خواهد بود که از رانت استفاده نمی کنند. به نظرم هرکس که شایستگی دارد، باید در جشنواره فیلم فجر حاضر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار