دعوت گسترده شخصیت‌ها، نهادها و مقامات از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن

تهران (پانا) – شخصیت‌ها و مقامات کشورمان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم سی‌ و‌ نهمین سالگرد پیروزی انقلاب و به منظور خلق حماسه‌ای دیگر را راهپیمایی سراسری 22 بهمن امسال از مردم دعوت کردند.

کد مطلب: ۷۱۱۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

فردا (یک‌شنبه) همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، راهپیمایی 22 بهمن به رسم هر ساله با حضور مردم و مقامات برگزارخواهد شد، روزی که رنگ ملت دارد، فراتر از هر دسته و حزب و گروه است.

سی و نه سال پیش در چنین روزی همه بودند و فردا نیز همه خواهند بود، فارغ از رنگ و بو‌های جناحی. 22 بهمن بی حرف پس و پیش، نماد اتحاد ملت است.

مسئولان و نهادها نیز امسال به رسم هر سال با صدور بیانه‌ها و اطلاعیه‌هایی از صف مردم عقب نماندند و آمادگی خود را برای حضور در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اعلام و مردم را برای حضوری پرشور تشویق کردند.

22 بهمن امسال، گرم‌تر و پرشورتر از همیشه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت بیعت تاریخی این نیروی نظامی با مردم (19بهمن ماه) با اشاره به شرایط حساس کنونی کشورمان و یاوه‌گویی‌های ایالات متحده امریکا، بیان کردند: «امسال به دلیل یاوه گویی های برخی از دولتمردان امریکا و غیر امریکا، مردم احساس می کنند که دشمن در حال کمین گرفتن و درصدد دشمنی است و به همین علت، به حول قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از همیشه گرم تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد . »

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را مایه قوام و استحکام نظام دانستند و تأکید کردند: امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود .
رهبر انقلاب اسلامی حرکت ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و دیگر مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را فراتر از یک خاطره افتخارآمیز دانستند و گفتند: همه‌ی این ایام الله، چه مناسبت‌های دوران انقلاب اسلامی و چه مناسبت‌های مهم ۳۹ سال گذشته، زمینه‌ساز افزایش ذخیره و سرمایه انقلاب و موجب استحکام بیشتر پایه‌های انقلاب اسلامی می‌شوند .

پاسخ قاطع مردم به محاسبات دشمنان

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران اسلامی نیز با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر لزوم خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان تاکید کرد و یادآور شد: « دشمن در ماه های گذشته با محاسبات غلط و تفکراتی که داشت توطئه‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران طراحی کرده بود البته هر آنچه قدرت‌های استکباری تاکنون علیه ملت ایران طراحی کرده اند همواره با شکست مواجه بوده است و مردم با حضور هوشمندانه پاسخ قاطع و محکمی به آنان داده‌اند و امسال نیز بواسطه اقداماتی که داشته‌اند بایستی مصمم‌تر از سال‌های گذشته، حمایت قاطع خود را از فرهنگ ملی و دینی و اهداف بلند انقلابی و ملی‌شان نشان دهند . »

دستاوردهای بین‌المللی 22 بهمن

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز با یادآوری تاثیرات بین‌المللی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به ویژه در جهان اسلام، بیان کرد: «22 بهمن ماه یک روز بسیار استثنایی است چرا که انقلاب اسلامی باعث استقلال شد و شر دشمنان را دور کرد و همچنین تحولی در منطقه و صحنه بین‌الملل ایجاد کرد، اینکه 22 بهمن ماه روز بزرگی است سخنی نیست که تنها ما گفته باشیم، بزرگانی که در سال‌های گذشته از چهره‌های برجسته در صحنه بین‌الملل هستند نیز می‌دانند ملت ایران در 22 بهمن ماه کار بزرگی کرد و تحولی به وجود آورد که زنجیره‌های آن در سطح منطقه همچنان روشنایی بخش است بنابراین حفظ و صیانت از این دستاورد که متعلق به خود ملت ایران است، ارزشمند است و حکایت از هوشمندی ملت دارد.»

این مقام مسئول ادامه داد: «علاوه بر موضوعات مذکور، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه باعث می‌شود امنیت ایران پایدارتر و استوارتر شود، ما در منطقه پرمشکل و داغی قرار داریم و همه کشورهای منطقه درگیر هستند .«

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر حمایت و پشتیبانی همیشگی مردم از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: «حضور مردم و پشتیبانی ملت از انقلاب باعث می‌شود دشمنان پس زده شوند و امنیت در ایران پایدارتر باشد. همچنین پشتوانه‌ای برای امیدواری همه کشور اعم از دست‌اندرکاران و ملت ایران محسوب می‌شود تا مشکلات با شتاب و همت بیشتری حل شود .«

لاریجانی همچنین این نظام را متعلق به مردم دانست و یادآور شد: «مردم بدانند نظام جمهوری اسلامی متعلق به خود آنها است و رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس را، مردم انتخاب می‌کنند، هر چه حضور مردم قوی‌تر باشد شتاب حل مسائل بهتر خواهد شد.»

22 بهمن تبلور ظلم‌ستیزی ملت

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ، نیز در اظهاراتی، 22 بهمن ماه را نماد خودباوری و ظلم ستیزی ملت غیور ایران دانست و اظهارکرد: «ملت ایران مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و بزرگترین سرمایه کشور همین وحدت، انسجام و بصیرت است که در این راهپیمایی ها تبلور پیدا می کند. مردم در روز ۲۲ بهمن ماه برای اقامه عدل و ارزش های الهی، دفع ظلم و اثبات استقلال خود و از همه مهمتر با یک خودباوری تبلور یافته به رهبری امام راحل(قدس الله نفسه الزکیه)، علیه طاغوت قیام کردند . »

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور وحدت، انسجام و بصیرتی است که در این راهپیمایی ها تبلور پیدا می کند، یادآور شد: «در طول سالیان متمادی بعد از انقلاب، ملت بزرگ ایران، هر ساله در روز ۲۲ بهمن همین معنا را به ظهور می رسانند و با حضور گسترده و با نشاط خود در این راهپیمایی نشان می دهند مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند که با قوت و قدرت در مقابل زورگویان و سلطه طلبان می ایستند . »

همبستگی مردم، لازمه دستیابی به آینده روشن

مجلس خبرگان رهبری نیز در بیانیه تمام مردم ایران اسلامی را به حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت کرده و این مهم را نشانه‌ای از همبستگی ملت دانسته است.

در متن این بیانیه آمده است؛

«ملت انقلابی ایران در حالی گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن می‌گیرد که انقلابشان از متن توده های محروم نشأت گرفته و با رشادت و شهادت‌طلبی و پیروی از سلاله حسین (ع) بسیاری از معادلات جهان مدرن را دستخوش تغییرات بنیادین کرد و فروغ امید و گرمی حیات به کالبد سرد و افسرده مسلمانان و مستضعفان دمید و اندیشه و راه بنیانگذارش در سراسر جهان، مظهر آزادی، استقلال همراه با عدالتخواهی و تفکر مردم سالاری دینی، گردید .

امروز با وجود خصومت‌ها و کینه‌ورزی‌های شیطان بزرگ و اذنابش، ملت رشید ایران، به برکت نظام جمهوری اسلامی و زعامت ولی فقیه از بلوغ سیاسی برخوردار شده است به نحوی که توطئه و مکر دشمنان را به خوبی تشخیص داده و با بصیرت خود اجازه تحقق خواست آنان در سرزمین اسلامی‌مان را نخواهند داد .

مردم ما بر این نکته واقفند که همچنان مقاومت، هوشیاری، همبستگی و اتکال به خداوند، سرمایه بزرگی است که برای دستیابی به آینده‌ای روشن بدان نیازمندیم . »

دعوت مراجع به حضور در راهپیمایی 22 بهمن

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، در درس خارج فقه خود، بر ضرورت حضور حماسی، گسترده و پرشور مردم بصیر ایران در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: «همه باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و ضربه ای دیگر به دشمن وارد کنند، با راهپیمایی 22 بهمن معلوم می شود که مردم بعد از حدود 40 سال به انقلاب خود علاقه مند هستند و این راهپیمایی های عظیم نشانه وفاداری ملت به انقلاب است و با این کار دشمن را مایوس می کنند .«

وی با بیان این که ناآرامی های اخیر امید کاذب برای دشمنان ایجاد کرده است، اظهار داشت: «باید با حضور پرشور نشان دهیم که این امید به ناامیدی منتهی می شود .«

وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر ادامه داد: «انقلاب ما با همه انقلاب های دنیا تفاوت واضح داشت انقلاب های دیگر متکی به غرب و شرق بوده و بدون آن نمی توانستند کار را پیش ببرند اما انقلاب اسلامی بدون تکیه به شرق و غرب به پیروزی رسید و پیشرفت کرد .«

آیت‌الله حسین نوری همدانی، دیگر مرجع تقلید نیز با تاکید بر اینکه آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن برای نشان دادن عزت و اقتدار جمهوری اسلامی، شرکت کنند، گفت: حمایت و حفظ انقلاب از اوجب واجبات است، در روز 22 بهمن همه باید در صحنه حاضر شوند و عزت ایران را به نمایش بگذارند .
وی ادامه داد: این انقلاب که 40 سال است با عزت و اقتدار در برابر کارشکنی ها و دشمنی های فراوان غرب و استکبار و صهیونیست ها ایستاده و همینطور هم خواهد ایستاد، خواب را از چشم مستکبران ربوده است .

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ، مفسر قرآن و از مراجع تقلید از همه مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی حماسی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: ضمن احترام به همه اصناف و قشرهای جامعه، همه مردم با وجود برخی ایرادات و مشکلات که در کشور وجود دارد، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.


آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، از دیگر مراجع تقلید نیز با دعوت از همگان به حضور پرشور در راهییمایی 22 بهمن گفت: حضور مردم در همه برهه های حساس، برای دفاع از اسلام و انقلاب فوق انتظار ما بوده است .
وی با بیان این که مردم ایران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: ما باید قدردان این ملت شریف و وظیفه شناس باشیم، چراکه همیشه در هر شرایطی برای دفاع از اسلام و انقلاب بیش از انتظار ما در صحنه حضور داشته اند .


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس حوزه‌های علمیه نیز با تاکید بر این که همه بدانند ملت بزرگ ایران با قدرت پای انقلاب خود ایستاده است گفت: مردم رشید ایران اسلامی با حضور گسترده و حماسی خود در راهپیمایی 22بهمن بار دیگر نقشه دشمنان را نقش برآب خواهند کرد .
وی با بیان این که ملت بزرگ ایران بداند که مامن و پناهگاه آنها انقلاب اسلامی، نظام و رهبری است تاکید کرد: نسبت به کشور و مردم دلسوزتر از نظام و مسئولان کشور وجود ندارد، چرا که دیگران خیرخواه ما نیستند بلکه آنها به دنبال منافع خود هستند .

مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی در تهران

مسیر شماره 1: میدان امام حسین(ع) به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 2: مسجد ابوذر به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 3:، مسجد امام هادی (ع) به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 5: مسجد الجواد(ع) به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر(ع) به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 7: مسجد المهدی(ع) به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 9 : مسجد امام سجاد (ع) به سمت میدان آزادی

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر (ع) به سمت میدان آزادی

پوشش رسانه‌ای از سرتاسر جهان

مطابق اعلام رسمی مراسم 22 بهمن امسال در مجموع با بیش از 6 هزار خبرنگار و عکاس پوشش داده خواهد شد که از این تعداد 250 خبرنگار خارجی از رسانه‌های معتبر جهان و 2 هزار و 800 خبرنگار داخلی حضور خواهند داشت و مابقی نیز در استان‌های مختلف کشور اقدام به پوشش زنده این مراسم خواهند کرد.

مراسم ویژه 22 بهمن در پایتخت

مراسم رسمی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از راس ساعت 10 صبح در میدان آزادی تهران با حضور خیل عظیم ملت، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن، آغاز خواهد شد.

سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی در کنار اجرای سرود رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی و... از جمله برنامه‌های ویژه این مراسم در تهران است.

حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری، سخنران مراسم 22 بهمن ماه در میدان آزادی است.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز سخنران ویژه مراسم 22 بهمن در شیراز خواهد بود، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان نیز سخنران ویژه مراسم استان هرمزگان است، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری نیز در یزد خواهد بود.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز در خرم آباد به سخنرانی خواهد پرداخت و سردار سلامی، جاشنین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز سخنران ویژه مراسم اهواز است.

اخبار تکمیلی در خصوص گفته‌های این مقامات مسئول، فردا در خبرگزاری پانا منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار