سخنگوی کمیسیون آموزش: حذف آزمون در دوره ابتدایی در راستای دغدغه‌های رهبری برای اجرای سند تحول است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موضوع حذف آزمون در دوره ابتدایی را از دغدغه‌های رهبری از سال 90 برای اجرای سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۷۱۱۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با اشاره به تصویب طرح حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد و سایر مدارس خاص گفت: تصمیمی که شورای عالی گرفته در راستای هماهنگی های قبلی در کمیسیون آموزش با وزارت علوم و آموزش و پرورش راجع به کنکور و مدارس خاص بوده است. از طریق مجلس هم از این تصمیم خوب و بموقع حمایت می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت برخی نمایندگان با این مصوبه اظهار کرد: نمایندگان آزادند که درباره مسائل کشور اظهارنظر کنند اما اینکه مجلس بخواهد ورود کند به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه قانونی شورای عالی آموزش و پرورش ضرورتی احساس نمی‌شود.

میرزاده افزود: این اتفاق دقیقا در راستای اجرای سند تحول بنیادین و دغدغه‌های رهبری از سال 90 برای اجرای سند تحول است.

وی با بیان اینکه این مصوبه بیش از همه به نفع سمپاد و دانش‌آموزانی است که در این مدارس درس می‌خوانند عنوان کرد: گاهی پزشک دارویی می‌نویسد که ممکن است تلخ باشد اما شفا می‌دهد. در شورای عالی نیز با استناد به اسناد بالادستی تصمیم گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس سمپاد غرق دروس خاصی می‌شوند و ذاتا ادبیات و هنر در مدارس سمپاد کمرنگ است عنوان کرد: این در حالی است که باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند. البته موارد استثنا وجود دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان زیادی در روستاها هستند که چون مدرسه تیزهوشان در آنجا نیست حقشان تضییع می‌شود. چه کسی گفته فقط تیزهوش در ریاضی و علوم داریم؟ چرا مرکز سمپاد وارد رشته های مهارتی و علوم انسانی نشده است؟

میرزاده با بیان اینکه همه دانش‌آموزان از جمله تیزهوشان فرزندان ما هستند گفت: اینها باید داخل جامعه در میان دانش‌آموزان دیگر باشند و از اینها که بهره هوشی بالا دارند استفاده شود. ما شهر جداگانه تیزهوشان نداریم و جامعه جداگانه‌ای نیز نداریم و آنها هم باید در میان مردم زندگی کنند.

وی افزود: قطعا نه مجلس و نه دولت اجازه نمی‌دهد منافع سوء افراد در این مسیر تامین شود و مدارس غیردولتی هم کنترل می‌شوند.

در این برنامه سایر کارشناسان نظراتی درباره مصوبه اخیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان داشتند که در ادامه می‌خوانید:

آزمونی که هوش را فقط با تست‌های ریاضی و علوم اندازه بگیرد استاندارد نیست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار