استاندار زنجان:تلاش برای ارائه خدمات مختلف به روستاها ادامه خواهد یافت

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه اقدامات اساسی و مهمی از سوی دولت و نظام برای روستاییان صورت گرفته است، گفت: صندوق بیمه اجتماعی بازنشستگی روستایی، یکی از اساسی ترین اقداماتی بود که در دوران اصلاحات شروع شد و امروز به بار نشسته است و بدین ترتیب، نگرانی دوران کهنسالی روستاییان برطرف می شود.

کد مطلب: ۷۱۰۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در همایش فجرآفرینان انقلاب بخش قره پشتلو شهرستان زنجان، اظهار کرد: با این تدبیر صورت گرفته، روستاییان می توانند از خدمات بیمه اجتماعی روستایی که مبنای آن حمایت از روستاییان است، بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح های مختلف حوزه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در بخش قره پشتلو به بهره برداری می رسد، ابراز کرد: احداث یک واحد گلخانه به ارزش 780 میلیون تومان و مجتمع تولید و پرورش بوقلمون گوشتی با اعتبار 5 میلیارد تومان، از جمله این طرح هاست که در صورت راه اندازی بخش جوجه کشی مجتمع پرورش بوقلمون، 60 درصد از بوقلمون گوشتی کشور در زنجان تولید خواهد شد.
مقام عالی اجرایی استان، با تاکید بر اینکه باید تلاش شود بیشتر خدمات در روستاها ارائه گردد تا روستاییان از مراجعه به شهرها برای دریافت خدمات خودداری کنند، خاطر نشان کرد: هم اکنون تمام نقاط شهری و 400 روستای استان، از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که در ایام دهه فجر امسال، پروژه گازرسانی به 58 روستای دیگر به بهره برداری می رسد.
استاندار زنجان یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، باید تا پایان سال 97، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند. ضمن اینکه امروز بیشتر راه های مواصلاتی روستاهای استان، آسفالت شده و امکانات مختلفی از قبیل امکانات بهداشتی و درمانی، مخابرات و اینترنت در روستاها تامین شده و تلاش برای ارائه خدمات بیشتر، ادامه دارد.
درویش امیری، روستاییان را یاران باوفا، کم توقع و همیشه همراه انقلاب و نظام دانست و اظهار کرد: آرمان ها و سرمایه های انقلاب، متعلق به همه ملت از جمله روستاییان است؛ چرا که روستاییان با فعالیت در روستاها و تولید و تامین مواد غذایی جامعه، بار سنگینی از دوش بخش اقتصادی کشور را بر می دارند.
وی حضور پرشور و معنادار مردم در صحنه، رهبری امام خمینی (ره) و توسل به دین اسلام را 3 رکن مهم پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نام برد و گفت: حضور پرشور و معنادار مردم در صحنه، رکن اول و مولفه اصلی پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود و هم اکنون نیز حضور مردم و برداشت دقیق و درک صحیح از انقلاب و اهداف آن، سبب شده تا انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین بهار پیروزی خود، در اوج بلوغ و خودباوری قرار داشته باشد.
مقام عالی اجرایی استان، رهبری خردمندانه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را دومین رکن پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام (ره) به شایستگی از وجود مردم همراه و همدل، به نحو مطلوبی استفاده کرد و همه ملت، اقوام و ادیان مختلف را متحد و یکپارچه در زیر بیرق و پرچم مقدس جمهوری اسلامی، قرار داد.
درویش امیری ادامه داد: دین اسلام به عنوان نقطه مشترک و موتور محرک اکثریت مطلق ملت ایران، سومین رکن پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ به طوری که این رکن مهم توانست موتور جامعه را به حرکت درآورده و ملت را تحت لوای رهبری نظام قرار دهد.
مقام عالی اجرایی استان با اشاره به اینکه در طول 40 سال گذشته، ملت ایران با خاطرات تلخ و شیرین زیادی مواجه بوده و فراز و نشیب فراوانی متوجه کشور شده است، اضافه کرد: از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، حوادث و موانع بی شماری در پیش روی ملت ایران قرار گرفت که جنگ تحمیلی و اعمال تحریم های ظالمانه، نمونه هایی از این دشواری هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار