به مدد سه‌شنبه بدون خودرو

گذر فرهنگی چهارباغ میزبان همایش بزرگ دوچرخه‌سواری شد

این هفته با حضور چند صد دوچرخه‌سوار، چهارباغ عباسی شاهد برپایی همایش بزرگ دوچرخه‌سواری بود.

کد مطلب: ۷۱۰۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، سه‌شنبه بدون خودرو این هفته پرشورتر از همیشه در گذر فرهنگی چهارباغ برپا شد، هم‌زمانی این برنامه با ایام دهه فجر و یاد ایام پیروزی انقلابی اسلامی گرمی‌بخش این برنامه بود.

سه‌شنبه بدون خودرو چهارباغ این هفته میهمانان زیادی داشت و ایستگاه‌های متعددی در این برنامه به چشم می‌خورد، این امر سبب شده بود مسئولان شهر اصفهان نیز در این برنامه حضور داشته باشند.

یکی از رخدادهای بزرگی که در این سه‌شنبه اتفاق افتاد حضور خیل عظیم دوچرخه‌سواران بود، بیش از 600 دوچرخه‌سوار به‌صورت دسته جمعی این سه‌شنبه به چهارباغ آمدند که سبب شد چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان آمادگاه مملو از دوچرخه باشد، آرزوی بزرگ برای اصفهان که به مدد سه‌شنبه بدون خودرو رقم خورد.

دوچرخه‌سواری و کاهش آلودگی

شهردار اصفهان نیز در این رویداد بزرگ حضور پیدا کرد و در جمع دوچرخه‌سواران حاضر در چهارباغ اظهار داشت: از حضور دوچرخه‌سواران در برنامه‌های ایام دهه فجر تشکر می‌کنیم و‌ خوشحالم که موضوع دوچرخه‌سواری برای همه اهمیت قابل توجهی دارد.

قدرت الله نوروزی دوچرخه‌سواری را عامل نشاط و سلامتی دانست و افزود: دوچرخه‌سواری زمینه کاهش آلودگی هوای اصفهان را فراهم می‌کند. امیدوارم توجه به موضوع دوچرخه‌سواری زمینه ارتقای بیش از پیش فرهنگ توجه به این وسیله حمل و نقل پاک را فراهم آورد.

علیرضا نصر اصفهانی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با حضور خود در گذر فرهنگی چهارباغ از این رویداد حمایت کرد و اظهار داشت: امروز دغدغه داشتن هوای پاک به مسائل فرهنگی گره خورد است، ایستگاه‌های مختلفی در این فضای مفرح ایجاد شده بنا به نیاز مردم می‌تواند گامی برای فرهنگ سازی باشد.

استقبال مردم و کسبه از سه‌شنبه بدون خودرو نشان از این دارد که ما باید به‌صورت جدی چهارباغ عباسی را تبدیل به یک گذر شهری با برنامه‌های ویژه فرهنگی ورزشی، اجتماعی نماییم، کاربری و عملکرد چهارباغ عباسی نیاز دارد که کاربری آن نسبت به گذشته تغییر کند، من مطمئنم که اگر کاربری خوبی را برای مردم داشته باشیم و اطلاع رسانی خوبی به مردم صورت بگیرد همراهی مردم شهر نیز بیشتر می‌شود انتظارت مردم این است که این اتفاق برای همیشه رخ دهد.

سعی بر آن است که چهارباغ برای همیشه به مکانی فرهنگی بدل شود و برنامه ارزشی مانند برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، تربیتی و اجتماعی در آن به‌صورت مستمر برپا شود. ما در برابر چهارباغ مسئول هستیم و به نظر من ما کار بسیاری نسبت به چهارباغ داریم که باید انجام دهیم. امسال در بودجه سال 1397 ردیف ویژه‌ای برای مباحث فرهنگی چهارباغ باز شده است و با این اعتبار و با استقبال مردم در کمتر از چند سال چهارباغ به مرکز شهری برنامه دار و با اهداف از پیش تعیین شده بدل خواهد داشت و شاهد حضور اقشار مختلف با سنین مختلف در این گذر فرهنگی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان نیز با دوچرخه در این برنامه حضور پیدا کرد، وی که به همراه کارکنان اتوبوس‌رانی اصفهان در همایش بزرگ دوچرخه‌سواری حضور پیدا کرده بود در جمع خبرنگاران تخصصی ترافیک اظهار داشت: حمل و نقل عمومی برای شهر بسیار ارزشمند است، امکانات مورد نیاز شهروندان پیش‌بینی می‌شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم اصفهان با آرامش از خطوط اتوبوس استفاده کنند.

قدرت افتخاری در ادامه افزود: باجه‌های اتوبوس‌رانی در سال آینده نوسازی می‌شوند، برای بهبود و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده برنامه داریم و خطوط نامناسب اتوبوس‌رانی اصفهان بهبود می‌یابد.

برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو شاهد بخش‌های زیادی بود که همگی با استقبال مردم شهر اصفهان همراه بود، رونمایی از خودروها، مینی‌بوس‌ها و موتورسیکلت‌های برقی بسیار با حضور شهردار اصفهان انجام پذیرفت. در ایستگاه ترافیک کودکان با قوانین ترافیکی آشنا شدند و در کنار خانواده‌های خود در بخش ابر بازی‌های صفحه به بازی پرداختند.

هنرمندان و ورزشکاران نیز مانند همیشه در جمع علاقه‌مندان به روز بدون خودرو حضور پررنگ داشتند، رویداد هنر تجسمی که با طراحی هنرمندان جوان اصفهان در چهارباغ همراه بود نمونه‌ای از این حضور بود، دانشجویان علوم ورزشی در مراسمی گرد هم آمده بودند و به بررسی شیوه‌های حضور فعالان ورزشی در حیطه هوای پاک پرداختند.

نقالی و اجرای برنامه‌های کودک بر استیج موقتی که در چهارباغ برپا شده بود مخاطبان بسیاری را گرد خود جمع کرد، این برنامه مانند جشنی بود که ساعتی مردم اصفهان را در سرمای زمستان با یاد گرمای بهار انقلاب شاد نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار