مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر

طرح تقویت بنیه علمی با چالش روبروست

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر طرح تقویت بنیه علمی که در ارتقای رتبه داوطلبان این استان در کنکور سراسری دانشگاه ها اثرگذار بود را با ورود دستگاه‌های نظارتی با چالش و کندی همراه دانست.

کد مطلب: ۷۱۰۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در آیین تجلیل از برترین های کنکور سال های 1396 شهرستان گناوه افزود: درحالیکه با اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان استان بوشهر در 2 سال گذشته استان بوشهر در کنکور امسال موفق عمل کرد، انتظار داشتیم این طرح ادامه پیدا کند و رتبه کنکور استان پله های بالاتری را طی کند اما با ورود دستگاه های نظارتی با مشکلاتی روبرو شده است.
وی با بیان اینکه طرح تقویت بنیه عملی در دوره استاندار سابق بوشهر شکل گرفت و استاندار جدید بوشهر تاکید بر حمایت و ادامه این طرح دارد، گفت: برای تداوم این طرح تنها راهی که پیش بینی کردیم ابلاغ دستورالعمل به شهرستان هاست که بصورت منطقه ای و با همت و همراهی همه جانبه شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها و شورای شهر و شهرداران انجام تا شائبه ای که پیش آمده از بین برود.
وی گفت: در اجرای این طرح در آموزش وپرورش قصور و تخلفی در تقسیم اعتبارات آن صورت نگرفته که دستگاه های نظارتی با جدیت وارد و اشکال تراشی کنند و این کم لطفی به این مجموعه است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر افزود: اعتبارات این طرح شفاف است و 70 درصد آن یکجا به بخش ها با نظارت فرمانداران، بخشداران و دهیاران توزیع شده و تنها 30 درصد آن صرف برنامه های استانی با امضای نمایندگان دهیاری ها و اداراه کل روستایی استان انجام شده و یک ریال آن در آموزش و پرورش استان نیامده است.
کرمی ادامه داد: امیدواریم با همت و حمایت های استاندار و فرمانداران اشکالاتی که ازاین طرح توسط دستگاه های نظارتی گرفته شده اصلاح و با پشتیبانی شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها و شهرها همچنان ادامه پیدا کند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: همواره مسئولان و مردم گلایه داشتند استان در کنکور کشور در رتبه های آخر قرار دارد و نشان داده شد با یک همت جمعی توانستیم رتبه 16 را در بین استان های کشور بدست آوریم و این روند را ارتقای بیشتری خواهیم داد.
وی گفت: در اجرای طرح برای میان مدت برنامه ریزی شده بود که در سال سوم و چهارم جزو 10 استان برتر کشور در کنکور شویم و این با همت همگان محقق خواهدشد.
کرمی اظهارکرد: نخبگان علمی سرمایه های هر جامعه هستند که با حمایت و پرورش و تربیت آنان ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور محسوب خواهند شد.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: با برنامه ریزی و تلاش و همت مضاعف میزان قبولی دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری نسبت به سال های گذشته ارتقا و رشد چشمگیری یافته است.
اسکندر احمدی افزود: باتوجه به روند روبه رشد موفقیت شهرستان در کنکور سال گذشته، پیش بینی می شود این منطقه رتبه اول را در استان بوشهر کسب کرده باشد.
وی گفت: در کنکور سال گذشته 130 دانش آموز از این شهرستان در بخش دولتی قبول شدند که 10 نفر آنان در رشته پزشکی و هفت نفر دیگر زیرمجموعه پزشکی بودند.
در این آیین از برترین های کنکور و دهیاران، شوراها، مشاوران، مدیران و دبیران این شهرستان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار