رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی

مدارس غیردولتی مشمول ممنوعیت برگزاری آزمون‌های خاص هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی بر ممنوعیت برگزاری آزمون‌های خاص و ورود کتاب‌های کمک درسی در مدارس غیردولتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۱۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

مجتبی زینی‌وند در جمع خبرنگاران درباره حذف آزمون های خاص و ورود مؤسسات کنکوری در دوره ابتدایی در مدارس غیردولتی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش به دنبال تحقق سند تحول بنیادین در مدرسه است، عنوان کرد: این تصمیم زمینه مناسبی برای دانش‌آموزان است تا رقابت‌های ناصحیح از میان برود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ثمره اجرای این طرح اثرات روانی و تربیتی مثبت بین دانش‌آموزان و کاهش حاکمیت آزمون در مدارس غیردولتی و دولتی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: فرایند آزمونی برای دوره ابتدایی رقابت کاذب ایجاد می‌کند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه وجود آزمون‌های مختلف باعث ایجاد مؤسسات مختلف آموزشی شده است و ارائه و انتشار کتاب‌ها در اشکال مختلف گردش مالی بالایی به دنبال دارد، گفت: فضاسازی‌هایی که این روزها علیه تصمیم ایجاد شده مطرح می‌شود انگیزه تربیتی ندارد و با نیات سودجویانه است، در حالی که می‌توان یکی از بهترین تصمیم‌ها در آموزش‌وپرورش را اجرای این طرح دانست.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه آزمون در دوره ابتدایی در مدارس غیردولتی و دولتی وجاهت قانونی ندارد افزود: از ابتدا برگزاری هر گونه آزمون برای ابتدایی ممنوع بوده است و در مواردی که مدارس پرطرفدار هستند ضوابطی مانند مصاحبه و سوابق تحصیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

زینی‌وند بیان کرد: تصمیم شورای‌عالی آموزش و پرورش برای هر دوگونه مدارس صدق می‌کنند و آزمون و کتاب کمک آموزشی توصیه نمی‌شود و محور کیفیت‌بخشی در مدارس صرفاً معلم است.

زینی‌وند درباره شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده بیان کرد: دستورالعملی برای نظارت دقیق شهریه مدارس اعلام کردیم و تیم های نظارتی تعیین شده است.

وی ادامه داد: امسال شهریه را در قالب سامانه اعلام می کنیم و همه فرایند شهریه در قالب سامانه خواهد بود، حتی قرارداد دستی بین ولی دانش‌آموزان و مدیر نیز در قالب سامانه باید باشد. همچنین شماره تلفن برای نظارت بیشتر مناطق و استان ها اعلام شده است و ناظر مقیم در استان‌ها خواهیم داشت.

زینی وند در خصوص مدارس هیأت امنایی گفت: یکی از مشکلات مدارس هیأت امنایی، افزایش مدارس از حیث کمی است که باعث شده بود از نظر کیفی دچار مشکل شوند؛ حدود 3 ماه است که در حال بررسی روی این موضوع هستیم و مدارس هیأت امنایی باید بگونه ای عمل کنند که رضایت اولیا را داشته باشند.

وی در انتقاد به تنوع مدارس آن را یکی از آفت‌های تربیتی است و گفت: این تنوع از نظر تربیتی مورد تأیید نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار