معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی؛

نحوه واکنش والدین نسبت به موفقیت و شکست بچه ها بسیار مهم است

جلسه مشترک مدیران مدارس خاص و ستاد کنکور آموزش و پرورش ناحیه 2 تبریز با حضور معاون آموزش متوسطه استان در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه جعفری برگزار شد.

کد مطلب: ۷۱۰۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی، عاشور اکرمی در این جلسه ضمن تجزیه و تحلیل نمرات مواد درسی و فعالیت های صورت گرفته در آموزش و پررش نسبت به تشکیل کلاسهای ویژه برای والدین جهت حمایت از دانش آموزان و کاهش اضطراب بچه ها تاکید نمود.

معاون آموزش متوسطه در ادامه افزود: هدف از این تجزیه تحلیل و ارائه اطلاعات جامع در خصوص آزمون سراسری این است که می توان از این اطلاعات جهت شناسایی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح علمی بخش هایی از مناطق استان که از وضعیت علمی مناسبی در مقایسه با سایر بخشها یا میانگین کل استان برخوردار نیستند استفاده نمود.

وی گفت: با تبیین برنامه ای دقیق بایستی منابع تنیدگی ( استرس زا) را از مدارس حذف کرد.

اکرمی همچنین افزود: نحوه واکنش والدین نسبت به موفقیت و شکست بچه ها بسیار مهم است و دانش آموزان با استعداد بعلت انتظارات بیشتر از آنها، از سوی والدین، مدیران، همسالان و اقوام نزدیک در صورت عدم رعایت شرایط احساس بی کفایتی بیشتری خواهند داشت.

عاشور اکرمی در پایان با بیان اینکه استفاده از مشاوران حاذق و ماهر جهت کاهش اضطراب دانش آموزان در مدارس پیش دانشگاهی و آزمون های سراسری بسیار مهم است خاطرنشان کرد: باید منابع تنیدگی تحصیلی و خانوادگی فردی دانش آموزان را کاهش داد و ستادهای کنکور منطقه و مدارس باید بیش از پیش فعال شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار