در جمع فرهنگیان چابهار، کنارک و دشتیاری؛

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه محور اصلی و کانون تحول در آموزش و پرورش است

کنارک (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان چابهار، کنارک و دشتیاری، مدرسه را محور اصلی و کانون تحول در آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۷۰۹۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

سیدمحمد بطحایی در جمع فرهنگیان چابهار، کنارک و دشتیاری ضمن رساندن سلام رئیس جمهوری به مردم استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از همه مردم این منطقه صمیمانه تشکر می‌کنم که دور افتاده ترین نقطه کشور چراغ آموزش و پرورش را روشن نگه داشته‌اند.

وی ادامه داد: مدرسه محور اصلی و کانون تحول در آموزش و پرورش است. هر چه در بیرون مدرسه است نقش پشتیبانی و حمایتی را برعهده دارد. این مدرسه است که باید بااهمیت شمرده شود و بیرون از آن باید کم اهمیت تلقی شود. متاسفانه امروز مدارس ما این جایگاه را ندارند.

بطحایی از سه برنامه اساسی آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد و گفت: اولین برنامه ارتقای شایستگی مدیران مدرسه است. مدیر مدرسه‌ای که حرفه ای و متخصص نباشد، اتفاق جدیدی در تعلیم و تربیت رخ نخواهد داد. برنامه دوم تمرکز زدایی در سیستم آموزشی است.‌ متاسفانه امروز دست و پای مدیران مدرسه برای خلاقیت و نوآوری بسته است تا تمرکز موجود کم نشود و اختیارات مدیر در مدرسه افزایش نیابد، مشکلات ما کاهش پیدا نخواهد کرد.

وی برنامه سوم را طراحی و استقرار نظام کنترل کیفیت مدارس عنوان کرد و گفت: مدرسه‌ها باید به طور دائم با وضعیت قبلی خود مورد کنترل و مقایسه قرار گیرند تا پیشرفت و یا پسرفت آن به علاوه علل و دلایل آن گزارش داده شود.

وزیر آموزش وپرورش گفت: من به عنوان متهم ردیف اول اعلام‌ می‌کنم که اکنون مسیر را به اشتباه طی می‌کنیم. بچه‌های ما آنچنان دچار حافظه محوری شده‌اند که تمام زندگی آنها صرف آموختن دانش‌هایی می‌شود که در بیرون از مدرسه خیلی کم از آنها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ما به تازگی تمامی آزمون های ورود مدارس استعداد درخشان، نمونه و همه مدارسی که با اسامی مشابه فعالیت می‌کنند را حذف کردیم.

وزیر آموزش و پروش افزود: دانش آموز دوران ابتدایی ما که باید دوران بانشاط کودکی را پشت سر بگذارد، مشغول تمرین تست زنی برای ورود مدارس خاص است.

بطحایی گفت: بچه‌های ما باید از آمدن به مدرسه و درس خواندن احساس شادمانی و نشاط داشته باشند. ما با همکاری خانواده ها به دنبال این هستیم که به جریان اصیل تعلیم و تربیت ایرانی اسلامی برسیم. آنچه سند تحول به عنوان تغییر از آن نام برده است. این مساله زمانی رخ می‌دهد که آموزه‌های ما در مدرسه با محیط اجتماعی انطباق بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: معلمان چابهاری در کلاس های درس با تعداد زیادی دانش آموز که در برخی مواقع به 70 نفر می رسد تدریس می کنند پس نباید انتظار داشت کیفیت آموزشی با این شرایط در حد استاندارد باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلات فرهنگیان و حوزه آموزش و پرورش خیلی زیاد است و در کوتاه مدت نمی شود همه آنها را حل کرد.معلمان امروز به خوبی مشکلات آموزشی سیستان و بلوچستان را مطرح کردند که برای حل آنها تلاش خواهیم کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار