توضیحات وزیر علوم درباره حذف کنکور

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حذف کنکور بین آموزش و پرورش، ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور و وزارت علوم تصمیم‌گیری می‌شود گفت تغییر در کنکور باید ابتدا از آموزش و پرورش آغاز شود و دانش آموزان باید در جریان تغییرات قرار بگیرند.

کد مطلب: ۷۰۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

منصور غلامی در بخش خبری ساعت 21 درباره حذف کنکور توضیح داد: هم‌اکنون اقدامات برای موضوع کنکور در وزارت علوم در حال انجام است و این مساله در وزارت آموزش و پرورش نیز دنبال می‌شود که امیدواریم در بازه زمانی مناسب تغییرات انجام شود.

او درباره برنامه‌های وزارت علوم برای توسعه کیفی آموزش عالی گفت: کیفی‌سازی به دو شکل انجام می‌شود که یکی در بخش کیفی‌سازی آموزش است که شامل تغییر سرفصل‌ها، اصلاح سرفصل‌های درسی و مأموریت‌گرا کردن مراکز علمی می‌شود و دیگری در قالب افزایش کیفیت زیرساخت‌هاست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در رابطه با زیرساخت‌های پژوهشی و تقویت آزمایشگاه‌ها، شکل‌گیری آزمایشگاه‌های مرکزی در دانشگاه‌ها در حال انجام است و تعداد زیادی از دانشگاه‌ها این موضوع را عملیاتی کرده‌اند.

وی افزود: در راستای توسعه کیفی آموزش عالی، طرحی تحت عنوان ساماندهی مراکز آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد که طی آن از پراکندگی اساتید و مراکز علمی کاسته می‌شود و آموزش عالی به سمت قطب‌های علمی مراکز تخصصی هدایت خواهد شد.

غلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وجود استارت‌آپ‌های علمی و شکل‌گیری ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: درباره ارتباط دانشگاه و صنعت باید دستارودهای پژوهشی برای توسعه بیشتر صنعت و ارتقا تولید در اختیار صنعت قرار بگیرد و علاوه بر این صنعت نیز باید به سمت مراکز دانشگاهی سوق پیدا کند و این تعامل دو طرفه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از طرف دیگر عملکردهای علمی و پژوهشی که از طریق استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد بخش زیادی از فناوری را در اختیار تولید و تبدیل دانش به ثروت می‌کند. در این زمینه تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان فعال است به طوری که هم‌اکنون بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است.

وی همچنین درباره اقدامات این وزارتخانه در بخش خدمات رفاهی به دانشجویان گفت: در سال جاری تمامی متقاضیان وام دانشجویی تحت پوشش قرار گرفته‌اند. همچنین تمامی دانشجویان دکتری نیز تحت پوشش وام ماهانه دکتری قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار