کارگردان فیلم گورداله:جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» فرصتی طلایی برای سینمای کودک است

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی گورداله معتقد است، جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» فرصتی طلایی برای سینمای کودک است و باید این مهم در سال‌های آتی جشنواره نیز ادامه یابد.

کد مطلب: ۷۰۹۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نادره ترکمانی با اشاره به اجرای جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» در جشنواره فیلم فجر امسال اظهار کرد: هر فرصتی برای دیدن سینمای کودک و آوردن مخاطبان سینمای کودک به سینما غنیمت است. هر فرصتی که موجب ترغیب کودکان و خانواده‌ها شود اتفاق خوبی است و جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» به رونق جشنواره فیلم فجر کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: همین تعداد آثار فیلم‌های کودکی که در کنار دیگر آثار جشنواره نمایش داده می‌شود شور خاصی به جشنواره می‌دهد و در ذهن این کودکان این دوره از جشنواره به عنوان خاطره‌ای خوب باقی می‌ماند.
کارگردان فیلم گورداله یادآور شد: فیلم‌های کودک در کنار دیگر آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر با طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» حضور دارد و امسال در کنار هم قرار گرفتن آثار کودکان و بزرگسالان می‌تواند به سینمای ایران کمک کند و این مهم را به فال نیک می‌گیرم.
ترکماتی تاکید کرد: تصمیم گیری درباره رایگان بودن فیلم‌ها با توجه به اینکه برخی از این فیلم‌ها پیشتر نمایش داده شده‌اند به دیدن شدن دوباره این آثار کمک می‌کند. همچنین نمایش اثری همچون «فیلشاه» برای کودکان برای نخستین بار برای کودکان نیز فرصتی مناسب خواهد بود.
وی ادامه داد: «فیلشاه» امسال در بخش اصلی جشنواره نمایش دارد و این امتیازی است. همچنین چشمان بینندگان اصلی این فیلم که کودکان هستند این اثر را در ایام جشنواره می‌بیند و دست‌اندرکاران این اثر می‌توانند بازخورد مخاطبان کودک را نسبت به اثر خود از نزدیک ببینند و این امر می‌تواند انگیزه‌ای برای فیلمساز باشد که اثرش در اکران موفق باشد.
این کارگردان سینمای کودک گفت: جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» فرصتی طلایی برای سینمای کودک است و این امر باید تداوم داشته باشد و همه تلاش می‌کنند این آثار باید خوب دیده شود و امیدوارم در این بخش با اطلاع رسانی درست، شاهد استمرار جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» باشیم.
ترکمانی افزود: باید از این فرصت مناسب استفاده کنیم و امیدوارم نتیجه این جشن موثر باشد.
«قهرمانان کوچک»، «دنیای کیف‌ها»، «فیلشاه»، «دزد و پری ۲» و «شکلاتی» به مدت پنج روز از۱۴ تا ۱۸ بهمن سال جاری در سالن‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای: تماشا، کیان، راگا، ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان، مگامال ۱، جوان، چهارسو۱، فرهنگ۱، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی و همچنین سینماهای منتخب نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها نمایش داده می‌شود.
جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» به‌ همت کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری تشکل تازه تاسیس «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد «سامانه اردویی مدارس» و نیز مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار