برگزاری دومین نشست استانی کار گروه استقرار پایه دوازدهم در آموزش و پرورش کردستان

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان دومین نشست هماهنگی و برنامه ریزی کار گروه استقرار پایه دوازدهم برگزار شد .

کد مطلب: ۷۰۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،این نشست با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، مدیر کل نوسازی مدارس، معاونین اداره کل و اعضای کار گروه به منظور هماهنگی و تمهید مقدمات برای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ برگزار شد .

در این نشست قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، یکی از اقدامات مهم استان برای سال تحصیلی آینده را استقرار پایه دوازدهم عنوان کرد و به چالش های پیش روی آن پرداخت .

وی با اشاره به تمهید مقدمات صورت گرفته و ضرورت پیش بینی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز اظهار داشت: باید با بهره گیری از امکانات در اختیار، در راستای حفظ کیفیت تلاش کرد و کلیه حوزه ها در این خصوص اهتمام کنند.

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده و وضعیت استان در بخش نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و نیازمندی های استقرار پایه دوازدهم در بخش فضا و نیروی انسانی ارایه کرد و اظهار داشت: در ابعاد مختلف تدابیر لازم باید اتخاذ شود .

وی از افزایش دانش آموزان دوره متوسطه دوم از 40 هزار و 759 دانش آموز به 52 هزار و 94 دانش آموز با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: در پایه دوازهم سال آینده حدود 4 هزار دانش آموز متوسطه نظری و 7 هزار نفر نیز هنرجوی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش است.

نامدار هم چنین به چالش های پیش روی استقرار پایه دوازدهم در تامین نیروی انسانی، تجهیزات و فضا اشاره کرد و با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ آمار دانش آموزان و تعداد رشته ها نسبت به سال جاری افزایش خواهد یافت؛ گفت: این مشکل در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش به دلیل اضافه شدن یک پایه تحصیلی به این شاخه ها بیشتر مشهود خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه استان هم چنین از سازماندهی کامل مجازی در سطح استان در اسفند ماه ۹۶ به منظور پیش بینی کلیه جوانب در راستای استقرار پایه دوازدهم خبر داد .

گفتنی است در ادامه این نشست راه کار های اجرایی استقرار پایه دوازدهم در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کار گروهی به منظور بررسی وضعیت فضا و تجهیزات مورد نیاز استان با حضور ناظرین نوسازی مدارس و کارشناسان آموزش و پرورش استان تشکیل شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار