افزایش 50 درصدی تقاضای فرزندخواندگی نسبت به سال گذشته

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از افزایش 50 درصدی تقاضای فرزندخواندگی در سال 96 نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۹۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ احمد خاکی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 600 خانواده متقاضی فرزند خوانده هستند و این در حالی است که آمار کودکانی که شرایط آن‌ها برای فرزندخواندگی مناسب است حدود 80 فرزند را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: با همکاری خوب قوه قضائیه، روند واگذاری فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی تا حدود زیادی تسهیل شده است و در کمترین زمان ممکن پس از تعیین اصالت فرزندانی که در مراکز سازمان بهزیستی حضور دارند، فرزند مورد نظر به خانواده‌هایی که مراحل قانونی دریافت فرزند خوانده را سپری کرده‌اند، سپرده می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: زمان واگذاری فرزند خوانده به خانواده‌های متقاضی فرزند که مراحل قانونی را پشت سر گذاشته‌اند و شرایط آن‌ها به تائید نهایی سازمان بهزیستی رسیده است، هم اکنون 22 روز است و در تلاش هستیم تا این زمان را به کمتر از 10 روز کاهش دهیم.

خاکی یادآور شد: به‌طور میانگین از لحظه ثبت نام متقاضیان فرزند خوانده تا تائید نهایی سازمان بهزیستی و در نهایت واگذاری فرزند به آن‌ها، حدود یک سال زمان می‌برد و البته این امر در صورتی محقق می‌شود که خانواده‌ها متقاضی فرزند شیرخواره دختر نباشند.

وی در تشریح مدت زمان حضور نوزادان در شیرخوارگاه‌ها اضافه کرد: اغلب شیرخواران پس از ورود به مراکز سازمان بهزیستی، در مجموع 22 روز را در این مراکز حضور دارند و به‌سرعت کارهای مربوط به فرزندخواندگی آن‌ها پیگیری می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: اگر خانواده‌ای متقاضی فرزند پسر 5 سال به بالا باشد، در صورت انجام مراحل قانونی و تائید شرایط آن‌ها، در کمتر از یک هفته مراحل و کار واگذاری فرزند به این خانواده‌ها انجام می‌شود.

خاکی در پایان تأکید کرد: از مجموع حدود 3 هزار فرزندی که در سال‌های اخیر به فرزندخواندگی فرستاده شده‌اند، تنها یک کودک در استان تهران پس فرستاده شده است و این مورد هم به دلیل پیدا شدن پدر واقعی کودک بود که مادر به‌دروغ از فقدان پدر حرف زده بود و همچنین تعهدی در قبال کودک خود نداشت و وی را پذیرش نمی‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار