با حضور معاون رئیس جمهور؛

عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل‌ترکیبی منطقه آزاد ارس آغاز شد

جلفا (پانا)- همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل‌ترکیبی ارس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

کد مطلب: ۷۰۹۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

این نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون یورویی بخش خصوصی ساخته می‌شود و بخشی از منابع مالی آن از طریق صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارس، در کلاس F ساخته می‌شود که می‌تواند نسبت به نیروگاه‌های موجود با همان میزان مصرف سوخت، برق بیشتری تولید می‌کند.

نیروگاه ارس شامل یک واحد گاز، یک واحد بخار، بویلر بازیاب با آتش اضافی، سیستم خنک کن اصلی از نوع ACC و پست 400 کیلوولت است.

مدت زمان لازم برای ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه، 40 ماه پیش‌بینی شده است و با ورود آن به مدار سراسری، برق مورد نیاز صنایع سنگین مستقر در منطقه آزاد ارس به طور کامل تأمین خواهد شد.

در طول ساخت این نیروگاه 3000 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که بعد از بهره برداری نیز 350 نفردر آن مشغول به کار شوند.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه، استاندار آذربایجان شرقی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار