در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر: همیشه نامگذاری خیابانی به نام مصدق با حاشیه همراه است

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران می‌گوید نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق در دستور کار شورا قرار دارد اما همواره طرح این موضوع دارای حاشیه بوده و احتمال اعتراض وجود دارد.

کد مطلب: ۷۰۹۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق گفت: نامگذاری تونل آرش - اسفندیار به نام مصدق در کمیته نامگذاری شورا به تصویب رسیده است و این نامگذاری در نوبت ورود به دستور قرار دارد تا در صحن علنی شورا بررسی و تصویب شود اما برخی از اعضای شورای شهر معتقدند نامگذاری تونل در شأن مرحوم مصدق نیست که قرار شد در این باره نظرخواهی انجام شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود: در نظرسنجی که صورت گرفت چند مکان برای نامگذاری پیشنهاد شد که مشتمل بر تونل آرش - اسفندیار، خیابان کشاورز و خیابان کارگر شمالی بود

وی اضافه کرد: اصولا برای نامگذاری از خیابان‌هایی که بی‌نام هستند، استفاده می‌شود اما درباره دکتر مصدق قرار است خیابانی نامگذاری شود که هم در شأن او باشد و هم اینکه خیابان از معابر مهم شهر باشد.

خلیل‌آبادی با اشاره به مخالفت برخی از اعضای شورای شهر تهران درباره نامگذاری خیابان کارگر شمالی به نام دکتر مصدق گفت: همواره نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق با حاشیه همراه بوده و احتمال اعتراض اعضا نیز وجود دارد. البته بخش شمالی خیابان کارگر پیشنهاد شده است که این موضوع باید در صحن شورا بررسی و پس از آن تصمیم‌گیری شود.

این عضو شورای شهر تهران درباره زمان تصویب نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق بیان کرد: این موضوع در دستور کار شورای شهر قرار دارد و تصمیم‌گیری‌ها باید در کمیسیون نامگذاری شورا انجام شود و پس از آن در نوبت بررسی در صحن شورا قرار بگیرد و زمانی نمی‌توان برای آن تعیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار