مراسم معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان: ترتیب درست نسل فردا، ترمیم پس‌فردای جامعه است

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد تمام آسیب‌های اجتماعی به آموزش برمی‌گردد.

کد مطلب: ۷۰۹۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش، مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با حضور حسین خنیفر، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مشاوران، معاونان دانشگاه و مدیران و کارکنان حوزه آموزشی سازمان مرکزی برگزار شد.
در این مراسم خنیفر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: نمی‌توان به آموزش به صورت تشریفاتی برخورد کرد. اگر کار آموزش به درستی انجام شود اقتصاد و سیاستِ اجتماع درست می‌شود زیرا تمام آسیب‌های اجتماعی به آموزش برمی‌گردد.
وی با اشاره به کلامی از امام راحل (ره) مبنی بر اینکه «کاری کنید بماند نه کاری کنید که بمانید» بیان کرد: امکانات و تحول ساختنی است نه یافتنی؛ ما در این دانشگاه فراموشی سازمانی نداریم و از تمام تلاش و زحمات مدیریت‌های پیشین تشکر می‌کنیم و از آنها بهره خواهیم برد.
خنیفر با اشاره به رسالت دانشگاه در تربیت معلمان طراز انقلاب اسلامی، واکنش در برابر سونامی بازنشستگی و خروج معلمان، افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود معلم مورد نیاز در مدارس تصریح کرد: اگر تا 50 سال آینده با تمام ظرفیت پذیرش داشته باشیم، شاید پس از تامین کمیت به کیفیت و استاندارد برسیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیانبا بیان اینکه اگر ملتی بخواهد رشد و تحول یابد باید در آینده زندگی کند، افزود: برای رشد باید یک گام در گذشته و دو گام در آینده داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهتمام بر یافتن راه حل برای چالش‌های پیش‌روی معاونت آموزشی و دانشگاه گفت: پیشینیان به عنوان معادن تجربه و کارشناسان و مدیران داخلی به عنوان نبض اصلی دانشگاه هستند.
خنیفر با اشاره به دو رسالت متمایز آکادمیک دانشگاه‌ها و دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاه عهده‌دار تربیت نیرو برای سازمان‌ها و صنعت است و دانشگاه فرهنگیان باید معلمانی پرورش دهد که نه فقط آموزش ببینند بلکه تربیت کنند و دروس تربیتی، روانشناسی تربیتی، مشاوره و فنون تدریس را بیاموزند.
وی تربیت معلم را رسالتی خطیر برشمرد و گفت: یک معلم گاه می‌تواند با یک کلمه ریل زندگی افراد را تغییر دهد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حضرت امام حسین (ع) به عنوان الگویی فرا اخلاقی تصریح کرد: ترتیب درست نسل فردا، ترمیم پس فردای جامعه است. تربیت فداکارانه با استفاده از الگو های دینی اخلاقیمان، می‌تواند سانتریفیوژهای آینده ما باشد.
موسی‌پور: ماموریت دانشگاه در تربیت معلمان پیام‌رسان انقلاب است
همچنین موسی‌پور، معاون سابق آموزشی دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ماموریت و رسالت خطیر دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمانی که پیام‌رسان انقلاب و انتقال آن به آیندگان خواهد بود، گفت: خداوند را شاکرم که با افتخاری وصف‌ناپذیر می‌توانم پرچم مجموعه آموزشی و تحصیلات تکمیلی را در مسیر خدمت مستمر به مثابه میدان دو امدادی به بزرگواری دیگر از تبار آموزش عالی کشور بسپارم و در کنارش شاهد توفیقات وی باشم.
معاون سابق آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آنچه طی این سالها نصیب شد فرصتی از آموختن و ساختن بود، خاطر نشان کرد: من کار در این معاونت را فرصتی محدود برای کاری وکالتی می‌دیدم و در این مسیر هم من به تجربیات جدیدی دست یافتم و هم دانشگاه از قبل افکار و اندیشه‌های همکاران بهره برد.
وی در ادامه با بیان اهداف تحقق یافته و برنامه‌های تحقق نیافته، به بالا بودن انتظارات بیرونی و کمبود امکانات درونی برای توسعه آموزش، ضرورت نوگرایی در برنامه درسی و نبود زیر ساخت، مسئله ایجاد انگیزه ورود و فرایند عمل دانشجومعلمان به عنوان چالش های معاونت آموزشی اشاره کرد.
روشندل اربطانی: دانشگاه فرهنگیان رکن رکین تحول در آموزش و پرورش است
در ادامه طاهر روشندل اربطانی، معاون جدید آموزشی و تحصیلات تکمیلی با ابراز خرسندی از توفیق خدمت در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اعتقاد دارم این دانشگاه، دانشگاهی بسیار اثر گذار است و می‌تواند بیش از این در سرنوشت نسل جامعه اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه اگر به دنبال تحول و رشد در جامعه هستیم باید در آموزش‌وپرورش سرمایه گذاری کرد، افزود: دانشگاه فرهنگیان رکن رکین تحول در آموزش و پرورش به حساب می آید.
روشندل در ادامه محوری‌ترین و اساسی‌ترین برنامه پیش‌روی خود را تکریم استادان برشمرد و گفت: اعتقاد دارم لازمه تحول در نگاه جامعه به شغل معلمی این است که پرورش دهندگان معلمان را تکریم کنیم.
وی اهتمام در راستای اصلاح هرم اعضای هیئت علمی دانشگاه، ایجاد فرصت مطالعاتی برای استادان و توزیع عادلانه آنها را از دیگر برنامه ها عنوان و تصریح کرد: علاوه بر پیگیری تطبیق وضعیت هیئت علمی، بازنگری آیین‌نامه ترفیع و ارتقا با وزن‌دهی بیشتر به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، متناسب‌سازی نسبت دانشجو به استاد، توسعه شیوه‌های نوین آموزشی در بستر ICT، توجه به پژوهش در آموزش، توزیع رشته‌های تحصیلی در پردیس‌ها، ایجاد قطب‌های رشته‌ای و تقویت روند انتخاب دانشگاه فرهنگیان توسط رتبه‌های برتر کنکور، تحول در طرح کارورزی با تاکید بر تدریس‌محوری و مهارت‌آموزی، اهتمام در راستای توسعه آموزش‌های کوتاه مدت و الکترونیک، بسترسازی برای ایجاد دوره‌های دکتری و بهره‌گیری از تجارب برتر جهانی در حوزه نظام تعلیم و تربیت از مسائل مورد توجه ما برای افزایش کیفیت آموزش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار