در گفت‌وگو با پانا

نظری، عضو شورای شهر تهران: ساماندهی وضعیت تاکسی‌های اینترنتی ضرورت دارد

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت تاکسی‌های اینترنتی در سطح پایتخت گفت هم‌اکنون شرایطی فراهم نیست که به موضوع تاکسی‌های اینترنتی ورود کرد اما باید ساز و کاری برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و نحوه نرخ‌گذاری، اخذ مجوز از نهاد تاکسیرانی و نظارت بر آن تعریف شود.

کد مطلب: ۷۰۹۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت ساماندهی وضعیت تاکسی‌های اینترنتی گفت: در رابطه با تاکسی‌های اینترنتی نظرات مختلفی وجود دارد و عده‌ای معتقدند که استارت‌آپ‌هایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کنند به ناوگان حمل و نقل عمومی ضربه زده و به تدریج این سیستم را نابود می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیاز به آسیب‌شناسی دارد، گفت: با توجه به فضایی که در سیستم حمل و نقل ایجاد شده است، باید فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و همچنین آسیب‌هایی که تاکسیرانی متحمل شده، بررسی و آسیب‌شناسی شود. لازم است ساز و کار اخذ مجوز از تاکسیرانی و نیز نحوه نظارت آن بر استارت‌آپ‌های این بخش مشخص شود. به عنوان مثال باید مشخص شود در شرایط مختلف، افزایش نرخ کرایه در چه صورتی و به چه میزانی انجام می‌شود. نباید مردم از ابهام در قوانین و مقررات ضرر کنند.

وی افزود: علاوه بر این هم‌اکنون فعالیت استارت‌آپ‌ها رو به افزایش است و مشاغل زیادی ایجاد شده است، بنابراین نمی‌توان این مشاغل را از بین برد. در شرایط فعلی اقتصادی لازم است از مشاغل غیرکاذب حمایت کرد و باید همه جوانب را در نظر گرفت. نمی‌توان به راحتی درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار نظر کرد بلکه در فضای فعلی باید همه ابعاد فعالیت این تاکسی‌ها و همچنین فعالیت تاکسیرانان را مد نظر قرار داد.

نظری خاطرنشان کرد: چند ده‌هزار نفر از طریق فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی امرار معاش می‌کنند و اگر بخواهیم بخاطر حمل و نقل عمومی فعالیت این بخش را نادیده بگیریم، مشکلات بیشتر خواهد شد. بنابراین در شرایط نابسامان اقتصادی و اجتماعی فعلی نباید آرامش جامعه را برهم زد و فکر می‌کنم هم‌اکنون شرایطی فراهم نیست که بخواهیم به موضوع تاکسی‌های اینترنتی، قاطع ورود کنیم. اما حتما باید در برنامه میان مدت مدیریت شهری قرار گیرد تا در فرصت زمانی نه چندان زیاد، نابسامانی‌های این حوزه و نیز مناسبات مربوطه مشخص شود.

وی یادآور شد: باید ساز و کاری برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و نحوه نرخ‌گذاری، اخذ مجوز از نهاد تاکسیرانی، نحوه نظارت بر آن و موارد دیگر در خصوص این تاکسی‌ها تعریف شود که تاکسی‌های شهری در تهران نیز متضرر نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار