سعیدی، عضو کمیسیون آموزش:‌ تا وقتی آموزش‌وپروش دغدغه بودجه دارد، آموزش و تربیت خوبی نخواهیم داشت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که با تلاش نمایندگان در جریان تصویب لایحه بودجه 97، آموزش‌وپرورشدر سال آینده با مشکلات کمتری از نظر مالی روبه‌رو باشد.

کد مطلب: ۷۰۸۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه سعیدی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با موضوع بودجه آموزش‌وپرورش گفت: گاهی بودجه‌هایی برای وزارت آموزش‌وپرورش درنظر گرفته می‌شود که 100 درصد تخصیص نمی‌یابد و این امر به دولت برمیگردد که نتوانسته است، تامین اعتبار کند.

وی بیان اینکه آموزش‌وپرورش در بودجه‌بندی در اولویت قرار ندارد گفت: هنوز تصمیم‌گیرندگان باور نکرده‌اند برای رسیدن به توسعه پایدار، آموزش‌وپرورش باید بدون دغدغه باشد تا وقتی دغدغه بودجه وجود دارد، آموزش و تربیت خوبی نخواهیم داشت.

سعیدی با اشاره به بودجه 97 آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مصوباتی درباره نوسازی، هوشمندسازی و تجهیز مدارس داشته‌ایم ولی باز هم تاکید می‌کنم، کفایت نمی‌کند.

وی از در نظر گرفتن 5000 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 خبر داد و گفت: بعضا در فضای مجازی مطرح می‌شود که پاداش پایان خدمت دیده نشده است و همکاران را نگران می‌کنند، در حالی که این اعتبار در کمیسیون تلفیق با رای بالا تصویب شده و به صحن علنی می‌رود تا با تصویب آن شاهد اختصاص 5000 هزار میلیارد تومان از محل کاهش هزینه عملیاتی شرکت‌ها به آموزش‌وپرورش باشیم.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش‌وپرورش را جزوی از کابینه نمی‌بینم، بلکه آموزش‌وپرورش فراکابینه است و همه وزرا باید آن را از خود بدانند و باید آموزش‌وپرورش در دل وزارتخانه‌های دیگر باشد. ولی وقتی آموزش‌وپرورش رها می‌شود چه می‌توان کرد؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار