در گفت‌وگو با پانا

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران: برخی کمک‌های غیرماموریتی در دوران تنگنای مالی توجیهی ندارد

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران گفته است که کمک‌هایی که پیش از این شهرداری به سازمان‌ها و موسسات و نهادهای خارج از مجموعه می‌کردند در دوره رونق وفور درآمدی توجیه داشته است اما در دوره تنگنا موضوعیتی ندارد و در لایحه بودجه 97 شهرداری حذف شده است.

کد مطلب: ۷۰۸۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت میرزایی در گفت‌وگو با پانا در خصوص افزایش درآمدهای نقد شهرداری در لایحه بودجه 97 گفت: پیش‌بینی می‌کنیم به دلیل این که بازار مسکن رو به رونق است و با توجه به افزایش میزان تقاضا در بازار مسکن و رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده بخش زیادی از این درآمد محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ما به لایحه بودجه سال 97 دولت هم امیدواریم که آنجا منابع درآمدی جدیدی برای شهرداری ایجاد شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به اینکه گفته‌ می‌شود به نظر می آید در بخش سازمان‌ها و شرکت‌ها با واریز درآمدهای به خزانه کل، محدودیت‌های تازه‌ای ایجاد شده باشد، گفت: این محدودیت‌ها در راستای ایجاد شفافیت است. دست سازمان‌ها و شرکت‌ها بسته شده‌است برای اینکه شفافیت ایجاد شود و مجبور شوند درآمدشان را هر چه است به حساب قابل نظارت به نام خزانه‌داری مرکزی شهرداری واریز کنند و بعد از آنجا هزینه‌هایشان نیز پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: این تغییریک گام مثبت بزرگ برای شفافیت حداکثری است واتفاقا شهردارتهران پشتیبانان این اقدام است.

میرزایی در خصوص توجه به پروژه های نیمه‌تمام در لایحه بودجه و تعریف پروژه‌های جدید توضیح داد: برخی از مناطق پروژه های ناتمامی دارند که باید سال 97 تمام شود و به همین دلیل با توجه به اینکه این پروژه‌ها در گذشته در آن مناطق شروع شده است چاره‌ای به غیر از اینکه آنها را تمام کنیم، نداریم چون در غیر این صورت باید بخش زیادی از این پروژه ها را ناتمام رها کنیم. همچنین در بودجه 97 حدود 13 پروژه مدیریت بحران و پروژه جدید تعریف شده که اغلب در مناطق کمتر توسعه یافته شهر است.

وی در خصوص جزییات حذف برخی ردیف‌های بودجه در لایحه سال آینده شهرداری گفت : این ردیف ها عموما حوزه‌های غیرماموریتی است و کمک‌هایی است که شهرداری به سازمان‌ها و موسسات و نهادهای خارج از شهرداری می‌گرد که اشید در دوره رونق وفور درآمدی توجیه داشت اما در دوره تنگنای مالی موضوعیتی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار