چین سرقت اطلاعات از آمریکا را تکذیب کرد

تهران (پانا) - 'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین گفت گزارش ها و ادعاهای آمریکا درباره سرقت اطلاعات آن کشور از سوی پکن دروغی آشکار است.

کد مطلب: ۷۰۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، وی در مصاحبه ای در پکن از انتشار اخبار و اطلاعاتی از سوی آمریکا و استرالیا مبنی بر اینکه چین از آنها جاسوسی می کند، ابراز انزجار کرد.

وی با اشاره به اظهارات 'مارک پمپیو' رییس سازمان سیا در باره اینکه چین در تلاش است تا اطلاعات و اسناد را از آمریکا سرقت کند، گفت: این کشور و استرالیا در حال شایعه پراکنی هایی هستند که نتیجه ای جز ضربه زدن به روابط طرفین نخواهد داشت.

این سخنگو با اشاره به ضرب المثلی در چین که می گوید این اندیشه شماست که دنیای شما را شکل می دهد، گفت: خیلی عجیب است چنین گفته هایی را باید از زبان رییس بزرگترین سازمان جاسوسی دنیا شنید.

وی تاکید کرد حقایق همیشه از الفاظ بلندتر سخن می گویند و امروز دنیا بخوبی می داند که جاسوسی ها و نظارت های مخفیانه را چه کسانی انجام می دهند.

وی در باره استرالیا نیز گفت که میلیون ها نفر همه ساله بین دو کشور در رفت و آمد هستند و خیلی تردید برانگیز است کسی بخواهد این افراد را جاسوس معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار