استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

کنگره ۲ هزار شهید استان در مهرماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد

استاندار خراسان جنوبی که در جلسه شورای ترویج فرهنگ ايثار و شهادت استان سخن مي گفت با بيان اين مطلب، افزود: مطابق با برنامه اعلام شده در مهرماه سال آتي کنگره بزرگداشت ۲ هزار شهيد استان برگزار خواهد شد که لازم است دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي مرتبط با تمام توان در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشند.

کد مطلب: ۷۰۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی، به موضوع ساماندهي گلزار شهدا اشاره کرد و ادامه داد: تمامي مباحث و موضوعات مرتبط در اين زمينه بايد در کارگروه ساماندهي گلزار شهداي استان با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مورد بررسي دقيق قرار گيرد.


دکتر مروج الشریعه، با بیان اینکه شهدا پرواز کردند تا ما عزتمندانه زندگي كنيم ،افزود: در برخي مواقع بي نظمي ها و ناهماهنگي هايي كه در موضوعات كاري وجود دارد موجب شده تا تاوان آن را جامعه بپردازد؛ از اين رو نبايد اجازه چنين كاري داده شود.


مقام عالی دولت در استان، وظیفه مسئولین را رساندن پيام شهداء به جامعه دانست و تصريح کرد: پيام شهداء ، اعلام منزلت والاي اين عزيزان و آنچه از سوي خداوند متعال درباره شهداي عزيز گفته شده که بايد به خوبي و به روش هاي درست و نوين به نسل هاي جديد منتقل شود.


مروج الشریعه، با بیان اینکه همه مسئولين استاني در اين زمينه نقش داشته و بايد به ايفاي وظيفه بپردازند، افزود: نمي توان با روش ها و تکنيک هاي چند سال گذشته به برقراري ارتباط با نسل جديد پرداخت بلكه بايد با بكارگيري تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات و استفاده از روش هاي جديد اين مهم را به انجام رساند.


استاندار خراسان جنوبی، برگزاری کنگره شهداء را یک کار مهم فرهنگي دانست و تصريح كرد: بايد تلاش كنيم تا كنگره ۲ هزار شهيد استان به درستي ، به خوبي و كيفيت بالا برگزار شود تا از اثرات و بركات آن تمامي آحاد جامعه خصوصاً نسل جوان برخوردار شوند.


مروج الشریعه، با اشاره به اینکه برخورد با شهداء باید حق مدارانه باشد نه سياست مدارانه ، گفت: زمانيکه نتوانيم ارزش هاي نظام و انقلاب را به درستي به نسل جديد و جامعه منتقل کنيم خلائي در جامعه شكل خواهد گرفت كه تبعات آن كل جامعه را در برخواهد گرفت.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه نبايد انجام همه امور را منحصر به بودجه و پول و اعتبار کرد يادآورشد: استفاده درست از ظرفيت هاي موجود ، هم پوشاني دستگاه ها و نهادها و از همه مهمتر استفاده از مشارکت هاي مردمي مي تواند مسئولين را در زمينه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كمك كند.


مروج الشریعه، شهداء را نماد فرهنگ انقلابی و تابلوی روشن نظام دانست و تصريح کرد:در جلسات شوراي فرهنگ ايثار و شهادت علاوه بر مباحث سخت افزاري در راستاي ارائه موضوعات نرم افزاري در جهت پاسداشت ارزش هاي درج شده در صفحه فرهنگي جمهوري اسلامي تلاش و برنامه ريزي کرد.


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در ترویج و اشاعه فرهنگ ناب ایثار و شهادت بايد از روش هاي روز اطلاع رساني و تکنولوژي اطلاعات به عنوان پيشران هاي اين حوزه نهايت استفاده صورت گير و نبايد از حوزه نرم افزاري غافل شد.


مروج الشریعه، پیوند نسل جدید با آرمان هاي شهداء و ارزش هاي انقلابي را بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: اگر از روش درست و متناسب با نياز روز استفاده نشود قطعاً نمي توان به اهداف مورد نظر دست يافت چرا که به شدت با تغيير نسل و تحول ادبيات ارتباطي و گفتمان و مفاهمه مواجه هستيم.


مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه باید زمينه هاي جلب و جذب جوانان به هر روش ممکن فراهم شود گفت: نبايد بگذاريم فضاي فکري جوانان ما توسط بيگانگان مديريت شود از اين رو بكارگيري ظرفيت هاي در اختيار از جمله كانون هاي فرهنگي مساجد مي توانند در اين زمينه بسيار مهم و كمك كننده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار