دیدارهای جابری انصاری در حاشیه کنگره ملی سوریه + تصاویر

تهران (پانا) - دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که به عنوان مذاکره کننده ارشد کشورمان در اجلاس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی نمایندگی کشورمان را به عهده دارد در جریان این کنگره که از دیروز کار خود را آغاز کرده است با مقامات و نمایندگان حاضر در این نشست گفت‌و‌گو و رایزنی کرد.

کد مطلب: ۷۰۸۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

حسین جابری انصاری در جریان این کنگره با استفان دیمیستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار کرد و طرفین در این دیدار ضمن بررسی روند فعالیت کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی و همچنین اقدامات و برنامه های آتی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، بر ضرورت استمرار رایزنی‌ها و همکاری‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کردند.

همچنین جابری انصاری دیروز در حاشیه این کنگره با نماینده ویژه چین در امور سوریه دیدار کرد و در این دیدار نیز دو طرف ضمن بررسی روند تحولات سوریه و کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی، بر ضرورت همکاری ایران و چین جهت پایان بحران سوریه و مبارزه موثر با تروریسم تاکید کردند.

از دیگر برنامه هایی که دستیار ارشد وزیر امور خارجه در اولین روز کنگره ملی سوریه داشت، حضور در نشستی با حضور سرگئی لاورف، وزی امور خارجه روسیه با حضور سدات اونال، نماینده ترکیه در مذاکرات آستانه و همچنین استفان دیمیستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه بود.

در این دیدار که لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه نیز حضور داشت و پیرامون روند برگزاری اجلاس گفتگوی ملی سوریه رایزنی و تبادل نظر شد.

دیدار با معارضان سوری

حسین جابری انصاری همچنین در ادامه دیدارهای خود در در حاشیه نشست‌های کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی با تعدادی از شخصیت‌های معارضه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

جابری انصاری در این دیدارها به طور جداگانه با آقایان هیثم مناع رئیس جریان قمح (قیم، مواطنه، حقوق: ارزش ها، شهروندی، حقوق)، الیان مسعد (یکی از رهبران معارضه داخل)، لوی حسین (رئیس جریان بناء الدوله: سازندگی کشور) و خانم ها رنده قسیس (رئیس مجموعه آستانه و جنبش جامعه متکثر)، میس الکریدی (از رهبران مجموعه اقدام ملی دموکراتیک)، منا غانم (معاون دبیر کل جریان بناء الدوله) و اسماء کفتار و (عضو شورای مشورتی زنان نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه) ملاقات، و ضمن بررسی روند فعالیت کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه، در خصوص تلاش‌ها برای اعاده صلح و ثبات در سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

کنگره ملی سوریه به طور رسمی از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است و گفته می شود 1600 نماینده از طیف های مختلف در این نشست حضور دارند.

لاوروف: ایجاد مناطق امن در سوریه با همکاری ترکیه و ایران

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست افتتاحیه این کنگره با اشاره به این‌که «روسیه تلاش می‌کند تا صلح را در سوریه برقرار کند»، گفت: «ما با همکاری ایران و ترکیه به دنبال ایجاد مناطق امن در سوریه هستیم.»

سرگئی لاوروف گفت: «نشست سوچی تلاش می‌کند تا مردم سوریه را بعد از درگیری‌های چند ساله متحد کند و روسیه تلاش می‌کند تا در سوریه صلح ایجاد کند.»

وی افزود: «به فضل نشست آستانه و همکاری ایران و ترکیه، روسیه به دنبال ایجاد مناطق امن است.»

لاوروف با اشاره به این‌که «شرایط پایان دادن به بحران سوریه و برگزاری نشست فراگیر و همه‌جانبه فراهم شده است»، گفت: «ملت سوریه به دست خودشان سرنوشت‌شان را مشخص خواهند کرد و ما با همکاری ایران و ترکیه تلاش کردیم تا نشست سوچی با مشارکت بالایی برگزار شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار