مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

حمایت آموزش‌وپرورش از طرح «ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال»

تهران (پانا) - مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که این وزارتخانه از مطرح شدن موضوع ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال در مجلس حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۷۰۷۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

فرحناز مینایی‌پور در گفت‌وگو با پانا درباره طرح «ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 13 سال» گفت: ما هم مخالف ازدواج زودهنگام دختران هستیم اما اکنون در بسیاری از مناطق کشور به دلیل فقر فرهنگی و مادی دختران زود ازدواج می‌کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش افزود: دختران زیر 13 سال از نحوه اداره کردن زندگی آگاه نیستند و جامعه‌پذیری آن‌ها کامل نشده است؛ بنابراین نیاز است که رشد فکری، اجتماعی و فرهنگی آن‌ها به حدی برسد تا بتوانند ازدواج کنند در حالی که با ازدواج زودهنگام وارد دنیای دیگری می‌شوند که شاید در این دنیا نابود شوند.

وی افزود: باید اجازه داد تا دختران مراحل رشد خود را طی کنند. بنابراین اگر قانونی وجود داشته باشد که مانع ازدواج دختران زیر 13 شود، می‌توان این ازدواج‌ها را به تأخیر انداخت و از آسیب‌هایی که متوجه دختران می‌شود، جلوگیری کرد.

مینایی‌پور خاطرنشان کرد: دختران زیر 13 سال باید در مدرسه باشند و تحت آموزش قرار بگیرند تا در آینده زنان و مادران شایسته و موثری برای جامعه باشند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها درباره ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت: فرهنگ باید به صورت تدریجی در خانواده‌ها نهادینه شود و این مساله از طریق آموزش محقق می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش از پیگیری «طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 »از طریق دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اکنون فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است، ما نباید نمایندگان مجلس را تنها بگذاریم و این موضوع را از طریق دفتر حقوقی وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد تا از نظر حقوقی راهکارهای قانونی مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار