مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان انار

ترویج فرهنگ دینی توسعه عفاف و حجاب از اهداف برگزاری جشن تکلیف است

کرمان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان انار در آیین برگزاری جشن عبودیت دختران گفت: ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب از اهداف برگزاری جشن تکلیف است.

کد مطلب: ۷۰۷۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

حسین ناجی رسیدن به سن تکلیف را نقطه عطفی برای ورود انسان به مرحله جدیدی از زندگی عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با رسیدن به سن تکلیف موظف به انجام احکام الهی هستند.

وی خطاب به دانش آموزان افزود: بر همین اساس، وظایف سنگینی بر دوش شما مکلفان است که با توجه به اهمیت موضوع، در راستای عمل به تکالیف دینی و اجتماعی خود آماده می شوید.

ناجی اظهار کرد: جشن تکلیف دوره جدیدی در زندگی هر فرد است که با توکل به خدا این برهه از زندگی با موفقیت های زیادی همراه خواهد بود.

وی هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب در مدارس و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان بیان کرد و افزود: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان است که شیرین ترین لحظه‌های به یادماندنی را برای استقبال از تکالیف الهی به ارمغان می‌آورد و برگزاری این‌گونه مراسم‌ از عوامل تاثیرگذاری است که کودکان و نوجوانان به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی آشنا می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان انار با بیان این که جشن عبادت اعلام ورود دانش آموزان به حلقه مستحکم مومنان الهی است، ادامه داد: هر فردی که مکلف می‌شود باید آگاهی‌هایی از احکام دینی خود داشته باشد که توجه به نماز و روزه و رعایت حجاب از جمله این احکام است.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه پرخیر و برکت بهمن، این ایام فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های تکلیف ویژه دختران و پسران است تا بدین وسیله شکر و شادى خود را از این اتفاق مهم ابراز دارند.

بر پایه این گزارش این مراسم با همکاری دفتر امام جمعه شهر انار، اداره اوقاف، کمیته امداد امام خمینی (ره)، تولیت آستان مقدس امامزاده محمدصالح(ع) و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان انار در مهدیه امامزاده محمد صالح(ع) برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار