دروغگوها از ورود مجلس به عملکرد سرخابی‌ها می‌ترسند

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است کسانی از ورود مجلس به پرونده مالی استقلال و پرسپولیس دچار ترس و وحشت می‌شوند که وظیفه‌شان را به درستی انجام نداده‌اند و دروغ گفته‌اند.

کد مطلب: ۷۰۷۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش آنا، تصویب طرح تحقیق و تفحص از باشگاه‌‌های استقلال و پرسپولیس در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای و ارائه آن به صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی پس از لایحه بودجه 97 انجام خواهد شد. مخالف جدی تصویب چنین لایحه‌ای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال است. وی به راحتی در مصاحبه‌اش اعلام کرده تشکیلاتش به فیفا در خصوص استقلال و پرسپولیس دروغ گفته و حالا هم می‌گوید اگر بررسی مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس علنی باشد، احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد.

امیر حاج‌رضایی کارشناس بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص مخالفت تاج با تحقیق و تفحص از سرخابی‌های پایتخت گفت: «من چون همه چیز را به طور کامل نمی‌دانم و تشخیص حقیقت کار خیلی دشواری است، قضاوتی در مورد هیچ شخصی انجام نمی‌دهم ولی اگر شخصی به عملکرد خودش و مجموعه‌ای که زیر نظرش کار می‌کند، اطمینان دارد نباید ممانعت و مخالفتی داشته باشد. ترس، رعب و وحشتی نباید برای انسانی که کار اشتباهی انجام نداده، ایجاد شود.»

وی افزود: «مجلس محل قانونگذاری است و این حق را دارد که به تمامی مسائل ورود کند. من علت نگرانی آقای تاج را درک نمی‌کنم ولی بار دیگر به این نکته اشاره می‌کنم که قصد قضاوت هیچ شخصی را ندارم.»

حاج‌رضایی تاکید کرد: «متاسفانه ما از گردش روزگار پند نمی گیریم. زمانی که مهدی طارمی به تیم ریزه‌اسپور ترکیه رفت و به پرسپولیس بازگشت خیلی‌ها به این موضوع اشاره کردند که خطری در آینده پرسپولیس را تهدید می‌کند ولی کسانی که درمتن کار قرار داشتند، با قاطعیت اعلام کردند، مشکلی وجود ندارد. پس از آنکه فیفا طارمی و باشگاه پرسپولیس را جریمه سنگینی کرد، مشخص شد که باشگاه پرسپولیس با اعلام تاریخ جعلی به AFC و FIFA قصد فریب آنها را داشتند و وقتی این موضوع مشخص شد، محرومیت‌ها اعلام گشت. حالا هم نباید دروغی به مراجع بین‌المللی فوتبال بگوییم که اگر این کار صورت گرفته باشد، احتمال محرومیت‌های جدیدی وجود دارد.»

وی تصریح کرد: «قوانین بین‌المللی را ما کمابیش می‌دانیم و نسبت به اطلاعات‌مان درباره خطرات محرومیت‌های فیفا اظهارنظر می‌کنیم. چگونه ممکن است متولیان فوتبال کشور به طور کامل از قوانین بی‌خبر باشند. اگر تخلفی صورت گرفته باید مسببان آن معرفی و حقایق بر مردم مشخص شود چرا که خواست همه ما شفاف‌سازی در مقابل فدراسیون بین‌المللی فوتبال است.»

کارشناس بین‌المللی فوتبال تاکید کرد: «فوتبال باید سالم شود تا بیماری‌هایش کامل شود و بهترین راه برای رسیدن به چنین هدفی تحقیق و تفحص است. این کار به پیشرفت فوتبال ایران کمک می‌کند و در این مسیر کسانی می‌ترسند که وظیفه‌شان را به درستی انجام نداده‌اند و دروغ گفته‌اند. آنهایی که دلسوز واقعی فوتبال هستند و همه تلاش‌شان را برای موفقیت این ورزش انجام داده‌اند از تفحص مجلس خوشحال می‌شوند. من هم کاملا موافق رسیدگی مجلس به شرایط مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هستم چرا که باید مشخص شود چرا به رغم کمک‌های مالی فراوانی که به این دو باشگاه می‌شود هرساله بر بدهی‌ها افزوده‌ می‌شود.»

حاج‌رضایی خاطرنشان کرد: «فوتبال ایران نیازمند رسیدگی مجلس است چرا که هزینه‌های فراوانی در این ورزش می‌شود ولی همواره بدهکاران زیادی را می‌بینیم که مدعی‌اند از باشگاه طلبکارند. وقتی مجلس تحقیق کاملی را انجام دهد، حقایق بر همگان روشن می‌شود. آنهایی که سلامت مالی و اخلاقی داشته‌اند، اصلا نباید دلهره‌ای داشته باشند و کمک کنند تا متخلفان مشخص شوند. آنهایی که هراس از ورود مجلس دارند، قطعا نگرانی‌های‌شان را پس از تصویب این لایحه علنی‌تر خواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار