استاندار قم: تخریب دولت، تخریب نظام است / در انتقاد از دولت، منافع ملی در نظر گرفته شود

قم (پانا) - استاندار قم با اشاره به اهميت نقدپذيري مسئولان دولتي اظهار داشت: مخالفان دولت نيز بايستی در انتقاد از دولت منافع ملی را در نظر بگيرند چرا که تخریب دولت همان تخریب نظام است.

کد مطلب: ۷۰۷۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

سيد مهدي صادقي استاندار قم در نشست خبري با اصحاب رسانه كه به مناسبت دهه مبارك فجر در تالار امام جواد (ع) استانداري قم برگزار شد؛ طي سخناني وظيفه ي همه ي مردم و مسئولان را شناخت وظايف و عمل در مسير آنها در راستاي اعتلاي كشور دانست.
استاندار قم گفت: محوري ترين موضوعي كه بايستي دنبال كنيم انسجام ملي و وحدت است كه از تاكيدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب نيز بوده است.
صادقي افزود: اگر بينش ملي را حاكم بر همه ي رفتار و اعمالمان داشته باشيم و از فردگرايي و تفرق دوري كنيم مي توانيم موجب اعتلاي نظام شويم.

وي مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: هرچه رفع مشكلات مدنظر باشد و در اين راستا هم افزايي لازم را داشته باشيم مردم از خدمات دولت بهره مندتر خواهند شد.
استاندار قم با بيان اينكه دولت پذيراي نقد اصحاب رسانه منتقدان دلسوز است تخریب دولت را تخریب حاکمیت دانست و افزود: مخالفین در انتقاد از دولت بايستي منافع ملی را در نظر بگیرند.

صادقي در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: در استان قم شاهد برخی از حرکات ناآگاهانه بودیم، اما با مدیریت بسيار خوب مسئولان امنيتي، این حرکات با کمترین هزینه به پایان رسید.

نماينده عالي دولت در استان گفت: ضمن اينكه به مسئوليت دولت در قبال خواسته‌های مردم اعتقاد داريم؛ از جوانان عزيزمان خواهشمنديم تحت تاثیر عناصر سرویس‌های بیگانه قرار نگیرند.

استاندار قم در بخش بعدي سخنان خود با بيان اينكه امسال در هفته دولت شاهد افتتاح 204 پروژه با هزینه ای بالغ بر 451 میلیارد تومان در استان قم بودیم گفت: در ایام دهه مبارك فجر نيز 146 پروژه در استان با هزینه ای بالغ بر 492 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
وی در بخش پاياني نشست خبري به سوالات خبرنگاران در حوزه هاي مختلف از جمله سياسي امنيتي، عمراني و اقتصادي پاسخ گفت.

استاندار قم با بيان اينكه تا آخرین ساعت حضورم در استان همان کاری را انجام می‌دهم که در وضعیت فعلی هم به دنبال آن هستم، اظهار داشت: طي ماه هاي اخير شاهد تغيير در سطح مديريت ارشد استان بوديم و در حال حاضر نيز به دنبال بعضي تغييرات مديريت هستم.

صادقي با اشاره به اينكه موافق تک صدایی در استان قم نیستم تصريح كرد: دشمن به دنبال استفاده از خلاهای موجود است و نباید حرفی بزنیم که در کشور ناامیدی به وجود بیاید.

استاندار قم همچنين در پاسخ به يكي ديگر از خبرنگاران در رابطه با طرح منوريل گفت: پروژه منوریل در شهر قم مبنای کارشناسی ندارد و احداث هر کیلومتر از پروژه حدود 100 میلیارد تومان هزینه دارد.
وي با بيان اينكه 110 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداري از این پروژه نیاز داریم افزود: در ازای منوریل قم، خط دوم متروی شهر قم حذف شده بود، ولی دوباره این خط را احیا کردیم.

نماينده عالي دولت در استان همچنين با اشاره به مساله ي پروژه فرودگاه قم گفت: به دليل اينكه مطالعات اقتصادی برای اين پروژه صورت نگرفته بود و سرمایه گذار تعهدات خود را در خصوص فرودگاه قم انجام نداد، این پروژه با حکم قضایی متوقف گرديد و هم اكنون در حال برداشتن موانع جهت جذب سرمايه گذار جديد براي آن هستيم.

صادقي ناهماهنگي پيش آمده درباره برپایی راهپیمایی روز 13 دی در شهر قم را نيز مورد توجه قرار داد و گفت: شورای تامین استان مخالفتی نداشت و برای برگزاری این راهپیمایی تلاش کرد، البته برخی در آن راهپیمایی شعارهایی علیه دولت و برخلاف منافع ملی سر دادند كه از سر ناآگاهي بود و غرضي در آن نبود.

استاندار قم رتبه استان در زمینه بارندگی در کشور در سال جاري را نوزدهم عنوان و اضافه كرد: بارندگی استان قم در سال جاری نسبت به میانگین کوتاه مدت، 70 درصد کاهش داشت و در کشور هم شاهد کاهش 60 درصدی نزولات جوی بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار