مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تفاهم‌نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری اردبیل امضا شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به منظور افزایش مشارکت‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان، تفاهم‌نامه همکاری با مسؤولان پارک علم و فناوری استان اردبیل امضا شد.

کد مطلب: ۷۰۷۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

احمد ناصری در دیدار با مسؤولان پارک علم و فناوری که درسالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به منظور افزایش همکاری‌ها با این نهاد علمی و پژوهشی کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری استان اردبیل امضا می‌شود .

وی بر ضرورت تعمیق فرهنگ تحقیق، پژوهش و دانش‌محوری در جامعه تأکید کرد و افزود: برای نهادینه شدن این فرهنگ متعالی، به فرهنگسازی مناسب و حمایت از جوانان نخبه و علاقه‌‌مند به حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی در عرصه‌های مختلف نیازمندیم .
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: پژوهش‌سراهایی که در آموزش و پرورش فعال هستند، بستر بسیار مناسبی را برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از فعالیت‌های پژوهشی مناسب ایجاد کرده و باید از این موضوع به خوبی استقبال کرد .
ناصری توضیح داد: با توجه بیشتر دبیران و مسؤولان آموزشی در مدارس استان اردبیل نسبت به شناسایی دانش‌آموزان مستعدی که در زمینه فعالیت‌های پژوهشی دارای دستی توانا هستند، اقدام شود و در کنار آن از ظرفیت‌های حمایتی پارک علم و فناوری در ساختارهای مدنظر بهره ببرند .
وی اظهار کرد: انتظار استمرار حمایت‌ها و نگاه‌های مثبت پارک علم و فناوری استان اردبیل برای حمایت از رشد و بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان نخبه و علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش وجود دارد و مطمئنا با تشویق و ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان به نتایج مناسبی در حوزه‌های مدنظر دست خواهیم یافت .

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز اظهار کرد: آینده‌سازان اصلی کشور نوجوانان و جوانانی هستند که در حال حاضر در مدارس مشغول به انجام فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی خود هستند .

عبدالقیوم قلی‌پوری با اشاره به وظایف سنگین مسؤولان آموزشی برای تربیت صحیح علمی و فرهنگی دانش‌آموزان، افزود: استمرار توجه و انجام حمایت‌های همه جانبه از دانش‌آموزان خلاق و دارای ایده و پژوهشگر از جمله اولویت‌های مهم پارک علم و فناوری استان اردبیل بوده و در این حوزه در طول سال برنامه‌های ویژه و مناسبی اجرایی خواهد شد .
وی تصریح کرد: در راستای عمل به وظایف اصلی خود، این نهاد علمی و پژوهشی به دنبال استعدادیابی و شناسایی استعدادهای شاخص و دارای ایده بوده تا با معرفی آنان به کارشناسان مربوطه زمینه شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای موجود در مدارس فراهم شود .
قلی‌پوری ادامه داد: ایجاد انگیزه و تقویت تمایل نوجوانان از جمله اولویت‌های مهمی بوده که با اجرایی شدن آن در بین مدارس استان می‌توان شاهد حضور مستمر و مناسب دانش‌آموزان پژوهش‌گر و دارای ایده باشیم تا جوانان دارای شرایط لازم قادر به بهره‌گیری از امکانات و ابزار موجود در پارک علم و فناوری باشند .
وی یادآور شد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری استان اردبیل با آموزش و پرورش مشارکت‌های فی‌مابین به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت و شایسته است با تشکیل جلسات تخصصی نحوه همکاری به صورت مناسبی تبیین شود تا بتوان آینده روشنی را با تداوم فعالیت‌ها و همکاری‌های موجود رقم زد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار