بازدید قائم مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل از مدرسه فارابی وین - اتریش

تهران (پانا) - مدرسه فارابی وین میزبان کریمی قائم مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل و رئیس مدارس خارج از کشور و آقای مدد، معاون سفارت ایران در اتریش بود.

کد مطلب: ۷۰۷۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش، در این دیدار که با استقبال گرم همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان مدرسه فارابی همراه بود، کریمی ضمن حضور در جلسه شورای معلمان از تلاش همکاران فرهنگی خارج از کشور در ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان ایرانی تشکر و بر تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت مدارس ایرانی در کشورهای مختلف و ارائه خدمات آموزشی موثر و با کیفیت به هموطنان در اقصی نقاط جهان تاکید کرد.
قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل ضمن اشاره به تصمیم دولت اتریش درباره فرصت فعالیت کلیه مدارس خارجی تا پایان سال تحصیلی 2017_2018 و لغو مجوز مدارس بعد از این تاریخ گفت که تمام تلاش خود را درباره بر طرف شدن این نگرانی انجام خواهد داد و انجام مذاکرات با معاون وزارت آموزش و پرورش اتریش را از جمله اقدامات در جهت رفع این مشکل مطرح کرد.
کریمی در ادامه به پاسخگویی مسائل و مشکلات موجود همکاران فرهنگی که از زبان خودشان بیان کردند، پرداخت. اهم این مشکلات شامل پرداخت حقوق، هزینه های گران زندگی در اتریش و همچنین سختگیری دولت اتریش در دادن ویزا به همکاران فرهنگی و در نهایت کمبود فضای آموزش متناسب با نیاز دانش‌آموزان بود.
وی ضمن توجه به موارد ذکرشده بر تلاش مجموعه امور بین‌الملل و وزارت آموزش‌وپرورش بر رفع این مشکلات تاکید کرد.
در پایان کریمی به همراه معاون سفارت ایران در اتریش از کلاس‌های درس و سایر فضاهای آموزشی بازدید و با اهدای شاخه گل با معلمان و دانش آموزان گرامی دیدار کرد.
کریمی در ملاقات با حجت‌الاسلام محسن زاده، رئیس مرکز امام علی (ع) وین درباره مکان جدید مدرسه در منطقه ۲۱ وین گفت‌وگو و سپس از مکان جدید مدرسه بازدید کرد و درباره نحوه بازسازی و آماده‌سازی مدرسه نکاتی را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار