پیش بینی ذخیره سازی 2800 تن میوه شب عید در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای تامین میوه شب عید در استان 2 هزار و 800 تن میوه اعم از پرتقال و سیب ذخیره سازی می شود که 2 هزار تن پرتقال و 800 تن سیب درختی را شامل می شود.

کد مطلب: ۷۰۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی ، اسمعیل کریم زاده در جلسه ستاد هماهنگی تنظیم بازار شب عید، گفت: خریدهای مورد نیاز شب عید انجام شده و علاوه برآن زمینه خریدهای لازم به عنوان استان معین برای تهیه میوه شب عید سایراستانهای کشور نیز فراهم و تامین شده است.
وی بیان کرد: 800 تن میوه ممتاز سیب درختی تامین شده و در سردخانه های تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی شده است.
کریم زاده بیان کرد: این استان جزو استانهای تامین کننده سیب درختی هشت استان کشور است و وضعیت مطلوبی در این زمینه داریم.
وی افزود: پرتقال شب عید نیز از نوع والنسیا از جنوب و نیز تامسون از منطقه شمال کشور خریداری و در استان در حال ذخیره سازی است.
کریم زاده ادامه داد: امیدواریم با مدیریت مطلوب، تنظیم بازار و تأمین به موقع میوه مورد نیاز به خصوص در ایام منتهی به پایان سال، رفاه حال مردم استان را فراهم کنیم تا مردم هیچ گونه دغدغه ای در خصوص تأمین میوه شب عید خود را نداشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: از نظر تولید گوشت مرغ استان نیز به علت تولید مطلوب از شرایط خوبی برخوردار است و با تولید روزانه 200 تا 210 تن مشکلی در ذخیره سازی این محصول وجود ندارد.
وی بیان کرد: مصرف روزانه مرغ در استان 150 تن و پیک مصرف 180 تن می باشد که در این زمینه نیز می توانیم در تامین نیاز سایر استانها نیزاقدام کنیم.
کریم زاده بیان کرد: در زمینه ذخیره گوشت قرمز و سفید منجمد در استان نیز تا کنون یک هزار و 600 تن ذخیره گوشت سفید وجود دارد که پیش بینی می شود تا زمان عیدنوروز این ذخایر به 2 هزار و 200 تن افزایش یابد و گوشت قرمز نیز به میزان 100 تن تامین و ذخیره سازی خواهد شد.
این مسئول با اشاره به میزان مصرف سالانه تخم مرغ در استان افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تولید تخم مرغ به 11هزار و 500 تن در استان افزایش خواهد یافت و مقرر شده تا از محل واردات تخم مرغ از ترکیه یک هزار تن تخم مرغ برای تامین نیاز استان وارد آذربایجان غربی شود.
وی بیان کرد: در راستای تنظیم بازار شب عید، 1900 تن برنج در انبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی ذخیره سازی شده و 1000 تن نیز شکر در این زمینه ذخیره سازی و توزیع خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار