مصرف بی رویه مشکلی شدیدتر از خشکسالی است

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با وجود آنکه بارندگی های سال گذشته، نرمال بود اما مصرف بی رویه شهروندان باعث ایجاد مشکل شد زیرا مصرف را بر حسب داشته هایمان تنظیم نمی کنیم و باور نداریم که مصرف بیش از نیاز آب، اتلاف منابع آب است و صدور هندوانه با آبیاری غرقابی به واقع صدور آب است.

کد مطلب: ۷۰۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا غلامرضا نعمتی، در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی داناب اظهار کرد: نقش دانش آموزان به عنوان شهروندان آینده در حفاظت از منابع آب مهم است و باید دانش آموزان کلیه مناطق استان با مشارکت فعال خود، مسوولان شرکت آب منطقه ای را برای رسیدن به این فرهنگ و هدف یاری کنند .

به گفته وی، مشارکت دانش آموزان در طرح داناب و اطلاع رسانی آنها، در آگاهی بخشی به خانواده ها بسیار اثربخش بوده و فضا را برای پیگیری و طرح مشکلات بحران آب و مدیریت مصرف بهینه آن فراهم کرده است.

وی افزود: خشکسالی، یک پدیده علمی و دوره ای است که در طول تاریخ بوده است اما مشکل اصلی، ناشی از مصرف بی رویه و بیش از استاندارد آب است که بیش از داشته هایمان مصرف کرده ایم و این رفتار ما موجب افت منابع آبهای زیرزمینی و ایجاد نگرانی های جدی برای تأمین آب در آینده شده است .

وی تاکید کرد: حساسیت عمومی مردم نسبت به بحران آب، ناشی از همکاری و مسوولیت پذیری مجموعه آموزش و پرورش و انتقال آن به خانواده و جامعه است که این هدف با اجرای طرح داناب در مدارس پیگیری می شود.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت:برای مقابله با بحران آب، باید الگوی کشت در کشاورزی و مصرف شهروندان عوض شود و با شرایط یک کشور کم آب تطبیق کنیم.

نعمتی با تأکید بر اهمیت طرح تعادل بخشی اظهار کرد: مهمترین بخش برای مقابله با بحران آب، آگاهی بخشی است و اجرای طرح داناب با هدف افزایش آگاهی و حساسیت دانش آموزان نسبت به اهمیت آب و خطرات ناشی از کم آبی است که با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش در استان اصفهان اجرا می شود .

جشنواره طرح دانش آموزی نجات آب موسوم به داناب، با مشارکت شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش در استان اصفهان در مدارس این استان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار