رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

۸۰۰ زوج نابارور در اردبیل درمان شدند

اردبیل (پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: از آغاز فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز در سطح استان اردبیل تاکنون درمان ۸۰۰ زوج موفقیت‌آمیز بوده و ۳۰۰ نوزاد متولد شده است.

کد مطلب: ۷۰۷۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد

مهران اوچی در جلسه هم‌اندیشی که با حضور مسئولان و معاونان جهاد دانشگاهی و کمیته امداد استان اردبیل برگزار شد اظهار داشت: اقدام در راستای درمان زوج‌های نابارور در سطح استان اردبیل در مرکز درمان ناباروری قفقاز یکی از اقدامات موثری است که در طول سالهای گذشته سبب درمان بسیاری از زوج‌های جوان در منطقه شده است که در همین رابطه از زمان آغاز به کار این مرکز 800 زوج نابارور درمان شده و در این راستا 300 نوزاد متولد شده است.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا 289 زوج نیز از خدمات ارائه تسهیلات بهره‌مند شدند، افزود: این تعداد زوج در قالب طرح حمایت مالی از زوجین نابارور در سال‌جاری از خدمات ارائه تسهیلات برخوردار شدند که بر این اساس زوج‌های مراجعه‌کننده به مرکز درمان ناباروری از دیگر خدمات این مرکز نیز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: ایجاد بانک خون عمومی برای افزایش ذخیره سلولهای بنیادی خون بند ناف در اردبیل از اولویتهای جهاددانشگاهی در اردبیل است که این مرکز با هدف رفع نیازهای استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی راه‌اندازی خواهد شد.

اوچی با اشاره به تعاملات گسترده بین جهاد دانشگاهی اردبیل و کمیته امداد گفت: با توجه به فعالیت چشمگیر مجموعه جهاد دانشگاهی اردبیل در حوزه آموزشی در حال‌حاضر جهاددانشگاهی به دنبال ارائه دوره‌های تخصصی و مهارت‌افزا به فراگیران است که در این رابطه می‌توان از این خدمات آموزشی مددجویان کمیته امداد را نیز بهره‌مند ساخت.

وی از آمادگی کامل جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد استان اردبیل خبر داد و افزود: جهاد دانشگاهی استان آمادگی کامل در جهت ارائه خدمات آموزش عمومی و تخصصی مهارت محور در قالب دوره‌های حضوری و مجازی برای جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) استان دارد و در این زمینه هر اقدامی که لازم باشد در اسرع وقت با توافق طرفین انجام خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: در صورت تداوم و گستردگی تعاملات بین کمیته امداد استان و جها دانشگاهی می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی با حداکثر تخفیف و ارائه تسهیلات زمینه اشتغال و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد را فراهم کرد که نیاز است تا در این زمینه تعامل و همکاری دو طرفه بوده و در این زمینه هرگونه اعتبارات لازم جذب و هزینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار