توسط باشگاه نانو صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی نانو ویژه 600 نفر از دانش آموزان محلات

اراک(پانا)- کارگاه نانو توسط کارشناسان باشگاه نانو برای 600 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم و دهم دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهرستان محلات به مدت دو روز برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۷۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات گفت: در این کارگاه دانش‌آموزان مقدمات، مفاهیم، کاربردها و تجهیزات مورد کاربرد در فناوری نانو را در دو کارگاه جداگانه آموزش دیدند.
حسن شمس افزود: این پژوهش‌سرا یکی از دو مرکز دارای آزمایشگاه نانو در استان مرکزی است که در سال 94 با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 159 میلیون ریال توسط نهاد ریاست جمهوری، باشگاه نانو و امام جمعه شهر محلات تجهیز شد و دارای دستگاه‌های الکتروریس، استین کوتر، سانتریفیوژ، التراسونیک، آون و هیتراستیرر است.
مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید حسن رضایی نیز اظهار داشت: دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها با دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی نانو مانند سانتریفیوژ، الکتروریس، التراسونیک و استین کوتر به طور عملی آشنا شدند.
علی اسماعیلی بیان کرد: هدف اصلی آزمایشگاه‌های فناوری نانو، آموزش پژوهش محور فناوری نانو و ایجاد محیط مناسب برای تحقیقات دانش‌آموزی است.
وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه‌های مندرج در پایگاه اینترنتی باشگاه نانو، پژوهش‌سراها و آزمایشگاه‌های برگزارکننده این کارگاه‌ها با ارائه گزارش، مشمول حمایت تشویقی شده و این فعالیت در نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی آزمایشگاه مربوطه موثر خواهد بود.
دانش‌آموزان می توانند برای آشنایی با فعالیت‌های باشگاه نانو به ویژه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو (توانا) به پایگاه اینترنتی باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir مراجعه نمایند و از طریق این سایت می توانند برای ثبت نام در المپیاد نانو اقدام نمایند.
این کارگاه در روزهای شنبه و یکشنبه 7 و 8 بهمن ماه برگزار شد و در هر کارگاه تعداد 60 دانش‌آموز شرکت کردند.

مجتبی حیدری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی از این کارگاه ها بازدید کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار