دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد: برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در 3500 دبیرستان

تهران (پانا) – دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در 3500 دبیرستان متوسطه دوم طی ایام دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۷۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

حامد علامتی امروز دوشنبه 9 بهمن در نشست خبری اتحادیه با موضوع نمایشگاه مدرسه انقلاب که هر سال در ایام دهه فجر برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما دهه فجر را یک فرصت تربیتی برای آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انقلاب اسلامی می‌دانیم. یکی از راه‌های درونی کردن افکار و آرمان‌های انقلاب برای دانش‌آموزان امروزی، سهم‌دهی به مخاطب در برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مرتبط به همراه ارائه محتوا و تحلیل است؛ این اقدام افکار موردنظر ما را در ذهن مخاطب تبدیل به ارزش می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل ما هر سال سلسله نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را در طول دهه فجر برگزار می‌کنیم که امسال به فضل پروردگار ششمین دوره این نمایشگاه در 3500 دبیرستان متوسطه دوم از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در توضیح مدرسه انقلاب گفت: مدرسه انقلاب به مجموعه فعالیت‌های گروه‌های دانش‌آموزی گفته می‌شود که حول موضوع مشخص شده به مطالعه و تحقیق و ارائه محصولات دانش‌آموزی و در نهایت روایت‌گری کارهای ارائه شده می‌پردازد.

«انقلابی می‌مانیم» شعار نمایشگاه امسال

علامتی درباره شعار هماهنگ نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب گفت: امسال شعار «انقلابی می‌مانیم» برای مدرسه انقلاب تعیین شده که به‌ صورت ملی به آن خواهیم پرداخت.

وی در ادامه به بخش‌های نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: بخش قرارگاهی، بخش مطالعاتی و تحقیقاتی و بخش تولید محصول سه بخش نمایشگاه‌های امسال هستند که برای جلب توجه به مفاهیم انقلاب اسلامی به ارائه فعالیت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ محصول محور بودن نمایشگاه از شاخص‌های مدرسه انقلاب امسال است که این محصول در قالب فعالیت‌هایی مثل تئاتر، سرود،‌ نرم‌افزار، خوشنویسی، عکس و فیلم ارائه می‌شود.

دیروز، امروز و فردای انقلاب در آینه نمایشگاه

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به فعالیت نمایشگاه در سه محور دیروز ما، امروز ما و فردای ما که به سه مرحله قبل، بعد و آینده انقلاب می‌پردازد، گفت: در بخش دیروز ما، چند موضوع داریم که شامل این موارد است: موضوع اول رستاخیز سقوط است که به کارنامه سیاه پهلوی می‌پردازد. موضوع بعدی پرچم‌داران پایداری است که مبارزات،‌ آثار و اندیشه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، شهید مطهری، ‌شهدای ترور و شخصیت‌های مهم شهرستان‌ها در آن مورد توجه قرار دارند. موضوع بعدی شهر انقلابی من است که به نقش مردم در جریان انقلاب اسلامی عنایت دارد. پلاک 60 نیز به بررسی ترورها و عملیات تروریستی در دهه 60 و نقش منافقین در ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد.

علامتی در ادامه به موضوعات محور امروز ما پرداخت و افزود: موضوعاتی همچون آفتاب ولایت که به جایگاه مقام معظم رهبری در انقلاب می‌پردازد، رویش‌ها که به دستاوردهای علمی و فناوری ایران توجه دارد،‌ دیوار فریاد که به استکبار ستیزی و دشمن‌شناسی و خیزش‌های مردمی می‌پردازد،‌ موج چهارم که به وظایف نسل چهارم انقلاب اسلامی در پیشرفت‌های به دست آمده توجه دارد همچون رسالت دانش‌آموزان،‌ اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و موضوع مجاهدان سایبری که به بررسی بیانات رهبر انقلاب اسلامی و نماینده ایشان در اتحادیه درباره فضای مجازی می‌پردازد و معرفی نرم‌افزارها و اپلیکشن‌های مفید نیز طی همین بخش انجام می‌شود. نهایتاً بخش ققنوس را داریم که نقش مدافعان حرم و شرح زندگی و ویژگی‌های آنان را بر عهده دارد.

وی موضوعات محور فردای ما را به این شرح عنوان کرد: انصارالمهدی که به ترسیم سیمای حکومت اسلامی در عصر حضور توجه دارد،‌ تمدن نوین اسلامی که هدف نهایی انقلاب اسلامی است.

علامتی درباره برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب گفت:‌ گروه سرود دانش‌آموزی در همه نمایشگاه‌ها حضور خواهد داشت همچنین جهان بدون ترور که به‌نظام سلطه و ابعاد آن و راه‌های مقابله با آن می‌پردازد از بخش‌های نمایشگاه مدرسه انقلاب امسال است.

3500 مدرسه 300 هزار دانش‌آموز

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اعلام کرد: امسال حدود 3500 دبیرستان متوسطه دوم برگزار کننده نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب هستند که قریب به 300 هزار دانش‌آموز درگیر برگزاری آن خواهند شد و بیش از 2 میلیون و 500 هزار مخاطب را به خود جلب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها در دل مدارس اتفاق می‌افتد و مربیان به‌عنوان راهبر در کنار دانش‌آموزان حضور دارند. اطلاعات و موضوعات در سایت مدرسه انقلاب بارگذاری شده و سهم مطالعه و ابتکار در اختیار دانش‌آموزان است.

به گفته علامتی، نمایش فیلم‌های جشنواره عمار یکی از بخش‌های جانبی نمایشگاه‌های امسال است ضمن اینکه روایتگری دانش‌آموزان جزو شاخص‌های اصلی نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی افزود: همه برنامه‌ها بین دختران و پسران مشترک است اما در بعضی بخش‌ها دختران می‌توانند موضوعات زنانه را در دستور کار قرار دهند. مثلاً موضوعات نقش زنان در تثبیت نظام جمهوری اسلامی، همسران و مادران شهدای مدافع حرم یا هویت بخشی به زن ایرانی در جمهوری اسلامی ایران که جزو موضوعاتی هستند که به آن خواهند پرداخت.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره اعلام نتایج نمایشگاه‌ها گفت:‌ شهریورماه سال آینده از برگزیدگان بخش کشوری تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: همچنین برای دوره متوسطه اول هم جشن جوانه‌های امید (برای دختران) و غنچه‌های امید‌ (برای پسران) برگزار می‌شود که شامل خاطره گویی، قصه انقلاب، ‌غرفه کتاب،‌ برنامه‌های هنری، مسابقه،‌ فیلم، بسته‌های مستند قصه‌های انقلاب، مسابقات قرآنی،‌ مسابقات ورزشی جام فجر، جشن خاطره و پازل انقلاب است که در متوسطه اول برگزار خواهد شد.

علامتی زمان افتتاحیه نمایشگاه‌ها را 15 بهمن اعلام کرد که با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری و علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در منطقه 16 تهران برگزار می‌شود. ‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار