عضو شورای عالی کار در گفت وگو با پانا:

افزایش 25 درصدی حداقل مزد در تمامی محیط‌‌های کاری الزامی است

خبرگزاری پانا : نماینده کارگران در هیات حل اختلاف با بیان اینکه افزایش 25 درصدی حداقل حقوق در تمامی محیطهای کارگری و کارفرمایی الزامی است، گفت: هیات های حل اختلاف به تمامی مشکلاتی که در این زمینه وجودداشته باشد رسیدگی می کنند و هیچ یک از کارفرمایان مجاز به عدم اعمال این افزایش نیستند .

کد مطلب: ۷۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

ولی الله صالحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، درباره امکان تخلف کارفرمایان از پرداخت حداقل حقوق اظهار کرد: مزد کارکنان دولت در بودجه تعیین و پرداخت می شود و نمی تواند براساس قانون مدیریت خدمات کشوری از حداقل کمتر و یا از حداکثر تعیین شده بیشتر باشد .
صالحی بیان کرد:برای کارگران نیز حداقل حقوقی تعیین شده اما منعی برای افزایش بیشتر وجود دارد و درکنار حداقل حقوق بندی به نام سایر سطوح تعریف شده که براساس سطح مهارت کارکنان شامل ماهر غیرماهر ،ماهر ،نیمه ماهر و متخصص 10 درصد حقوق علاوه بر رقمی ثابت و بالاتر پرداخت می شود .
نماینده کارگران در هیات حل اختلاف تصریح کرد: کسی که برای کارفرمایی کار می کند و در مقابل مزدی دریافت می کند کمتر از حداقل تعیین شده حقوق دریافتی داشته باشد .
وی افزود:ردیف سایر سطوح مزدی در محیطهای کاری بسته به میزان مهارت کارکنان شامل 10 درصد حقوق علاوه بر رقمی ثابت پرداخت می شود .
صالحی عنوان کرد: در محیط های کارگری کارفرمایان مخیر هستند که سطح حقوق را بالاتر نیز تعیین کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر مطابق طرح های طبقه بندی حقوقی برای کارکنان در محیط های کاری مزدی تعیین شود باید در قرارداد ذکر شود که تفکیک حقوقی به طور مشخص تعیین شده باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار