«ایران»، برنامه ای با 10 سال سابقه در معرفی جاذبه های ایران

تهران (پانا) - مجله هفتگی «ایران» با هدف شناساندن جاذبه های فرهنگی، هنری و تاریخی سرزمین کهن ایران به مخاطبان خارجی از ابتدای تاسیس شبکه پرس تی وی در سال 86 تاکنون هر هفته روی آنتن این شبکه می رود.

کد مطلب: ۷۰۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، محمدعلی قاسمی مدیر واحد هنری شبکه پرس تی وی با بیان اینکه این برنامه توسط این واحد تهیه و تولید می شود، گفت: مجله هفتگی «ایران» با هدف آشنا کردن مخاطبان خارجی در اقصی نقاط جهان با ایران واقعی نه با دیدگاه سیاسی بلکه به صورت کاملاً فرهنگی و در قالب مستندنگاری از سال 86 به طور مستمر تولید و پخش می شود.
وی با اشاره به تاکید ویژه معاونت برون مرزی بر توجه به سوژه های بکر ایران شناسی در این برنامه افزود: با نگاه خاص معاونت مبنی بر معرفی هر چه بیشتر و بهتر واقعیت های فرهنگی، هنری و تاریخی ایران به مخاطب غیرایرانی، تلاش و تمرکز عوامل سازنده این برنامه بر موضوعات خاص و بکر ایران شناسی و معرفی مکان ها و جذابیت ها و زیبایی های خاص ایران است به طوری که گاهی به معرفی سوژه هایی می پردازیم که می توان گفت حدود 60 درصد آنها برای مردم ایران هم ناشناخته و جدید است.
قاسمی در ادامه در مورد ساختار برنامه «ایران» گفت: این برنامه در قالب مستند گزارشی تهیه و تولید می شود و هر قسمت آن شامل 3 تا 4 آیتم 5 تا 10 دقیقه ای است که به معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و هنری می پردازند. سوژه های مورد استفاده در این آیتم ها شامل معرفی مکان های تاریخی ایران، معرفی هنرمندان ایرانی دارای تراز جهانی، معرفی مراسم و آیین های ملی کشور و ... است.
وی به تصویر کشیدن پیشرفت و مدرنیته در ایران امروز و شناساندن فرهنگ و تمدن کهن و اصیل این سرزمین به مخاطب جهانی را مهمترین هدف سازندگان آن بیان کرد و ادامه داد: این برنامه همزمان برای شبکه هیسپان تی وی نیز تولید می شود که طی آن خبرنگاران این شبکه همراه با تیم خبرنگاران پرس تی وی راهی مناطق تعیین شده می شوند و به طور همزمان گزارش ها برای دو شبکه تهیه می شود. تولید و پخش این برنامه در شبکه هیسپان نیز از ابتدای تاسیس این شبکه آغاز شده و سابقه ای 6 ساله دارد.
محمدعلی قاسمی در ادامه از تهیه و تولید این برنامه به زبان فارسی خبر داد و گفت: از حدود 3 سال پیش آیتم های برنامه ایران به زبان فارسی نیز تهیه می شود و در این راستا مستندهای گزارشی توسط یکی از خبرنگاران گروه تهیه و برای پخش از شبکه مستند آماده می شود.
مدیر واحد هنری شبکه پرس تی وی همچنین با اشاره به توفیقات گسترده این برنامه در فضای مجازی تصریح کرد: این برنامه در شبکه های اجتماعی نیز با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده به طوری که صفحه برنامه در فیسبوک در هفته چند صدهزار بازدیدکننده دارد و عکس ها و ویدئوهای این برنامه گاهی میلیون ها بار دیده می شود. این برنامه در واقع آرشیو بی نظیری از زیبایی های ایران است که حاوی بیش از 2000 آیتم مستند گزارشی در زمینه های مختلف فرهنگی، تاریخی و هنری است.
برنامه «ایران» حاصل همکاری یک تیم 40 نفره از کارگردانان و خبرنگاران انگلیسی و اسپانیایی زبان است که کارگردان ها کار تصویربرداری و خبرنگاران نیز مسئولیت نویسندگی آیتم ها را بر عهده دارند.
برنامه «ایران» یکشنبه هر هفته ساعت 19:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار