تاکید عضو شورای شهر بر انجام تحقیق و تفحص از موسسه همشهری

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران درباره تأخیر بررسی طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در صحن علنی شورا توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۷۰۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

الهام فخاری در گفت‌وگو با پانا درباره صحت و سقم اینکه شنیده شده است دلیل تأخیر بررسی طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری تبدیل این طرح به گزارش است، گفت: گزارش، سازوکار مشخصی دارد و شهرداری آن را تهیه می‌کند اما تحقیق و تفحص از مسیری که شورای شهر تشخیص می‌دهد، انجام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: موضوعات مربوط به موسسه همشهری چندگانه و پیچیده است و درباره آن حرف‌های متناقضی مطرح شده است. طرح تحقیق و تفحص از این موسسه از آنجا ضرورت دارد که مسایل مربوط به پرسنل، مسایل مالی، اجرایی، واگذاری‌ها و توزیع و فروش در آن مطرح است. در واقع یک مساله نیست که در قالب گزارش به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر تخلفی در موسسه همشهری صورت گرفته است، باید در چارچوب قانون و از طریق مراجع ذی‌ربط بررسی شود. من و امضاکنندگان طرح معتقد هستیم صحبت کردن راه بررسی تخلفات نیست و باید درباره آنچه به مردم گزارش می‌دهیم، متعهد باشیم.

فخاری تأکید کرد: موسسه همشهری ابهامات زیادی دارد و تحقیق و تفحص از آن علاوه بر کمک به این مجموعه، کمک به همه مردم است. بنابراین به مسایل مربوط به این موسسه در چارچوب حقوقی و در قالب کمیته تحقیق و تفحص پرداخته می‌شود و مواردی که ابهام دارد، شفاف سازی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین اگر تخلف صورت گرفته باید مستندات آن استخراج و پیگیری قضایی شود. تحقق این مساله ساز و کاری ندارد مگر انجام تحقیق و تفحص. تحقیق و تفحص از مجموعه شهرداری جزو وظایف و اختیارات شوراها است که باید از ابزار استفاده شود. تحقیق و تفحص از موسسه همشهری آغاز می‌شود و هر زمان که لازم باشد درباره سازمان‌ها و بخش‌های دیگری که تحت نظارت شورا قرار دارد، انجام می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه مدت زیادی از طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گذاشته این طرح به صحن شورا نیامده است، گفت: طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری باید به محض ارسال نامه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، در دستور کار قرار می‌گرفت اما بعضی از اعضای شورا ابهاماتی نسبت به آن داشتند که قرار است در اولین جلسه در دستور کار قرار بگیرد.

فخاری تصریح کرد: مسیر تحقیق و تفحص از موسسه همشهری طی شده و شکایتی هم از طرف این موسسه نسبت به طرح احراز نشده است. این طرح باید در صحن شورا بررسی و تصمیمات اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار