سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: پذیرش ۲۵ هزار دانشجومعلم در مهرماه ۹۷

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان از پذیرش ۲۵ هزار دانشجومعلم در مهرماه ۹۷ خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۶۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز حسين خنيفر با حضور در استوديو الفبا كه در امتداد سلسله برنامه هاي پاسخگويي اين استوديو صورت گرفت، پس از تشريح وضعيت دانشگاه فرهنگيان، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
توسعه کشور درگرو آموزش صحیح
وي رسالت پيامبر اسلام(ص) را تعليم و آموزش برشمرد و اظهار كرد: آموزش مجاب كننده بسياري از سؤالات ذهن انسان است و اگر در هر كشوري به شكل صحيح محقق شود، آن كشور به توسعه پايدار مي رسد؛ بنابراين كشورهايي كه نگاهشان به آموزش، نگاه سرمايه اي است و ديد فاخري نسبت به اين مقوله دارند، مي توانند عقب ماندگي هاي خود را جبران كنند.
خنيفر از دانشگاه فرهنگيان به عنوان جايگاهي براي تربيت مربيان آيندگان ياد كرد و گفت: در حال حاضر، 98 پرديس دانشگاه فرهنگيان فعاليت مي كنند كه اين تعداد مولود 400 مركز تربيت معلم سابق است.
وي ادامه داد: به جاي استفاده از نام دانشگاه فرهنگيان بايد گفت، "دانشگاه شريف فرهنگيان" ، زيرا اين دانشگاه جاي بسيار مقدّسي است كه مربيان جامعه آينده در آنجا تربيت مي شوند.
جذب 25هزار دانشجو معلم درسال97 در دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگيان ازآمادگي براي پذيرش 25 هزار دانشجو معلم در سال 97 خبر داد و خاطرنشان كرد: بسياري از خوابگاه ها و فضاهاي آموزشي ما خالي از دانشجو معلم است و اين موضوع در پرديس هاي استان ها بيشتر مشاهده مي شود؛ بنابراين ظرفيت پذيرش تعداد زيادي دانشجو معلمان را داريم.
وي مساحت فضاي آموزشي پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان را بيش از يك ميليون متر مربع اعلام و عنوان كرد: 300 هزار متر مربع آن نيازمند مقاوم سازي است و بخشي از آن نيازبه تعميرات و بازسازي دارد و ما به طور جد دنبال تخصيص اعتبارات به اين موضوع از مراجع مربوطه هستيم.
پیش بینی افزایش 5 میلیونی جمعیت دانش آموزی تا سال 1404
خنيفر اظهار كرد: چشم انداز و افق آينده دانشگاه فرهنگيان در دو دوره زماني از سال 96 تا99 و از99 تا1404 را ترسيم كرديم و باتوجه به پيش بيني افزايش جمعیت دانش آموزي از 5/12 ميليون امسال به بيش از 5/17 ميليون در سال 1404، ظرفيت پذيرش دانشجومعلمان را در دانشگاه فرهنگيان افزايش خواهيم داد.
وي افزايش سن بازنشستگي را يكي ديگر از راه هاي جبران كمبود نيروي انساني در آموزش وپرورش خواند و تصريح كرد: معلمي كه 30 سال تجربه تدريس دارد و داراي كوله باري از تجارب ارزشمند است، اگر خودش تمايل داشته باشد، بايد همچنان به خدمتش ادامه دهد و ما نيز بايد در آموزش وپرورش شرايط كاري مساعدتر و آسان تري برای او مهيا كنيم.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان گفت: اگر جايگاه معلم و دانش آموز در جامعه ارتقا يابد، ارزش آن از دانش هسته اي نيز بيشتر است؛ بنابراين اگر بخواهيم آينده جامعه را پيش بيني كنيم، بايد به مدارس مراجعه كرده و وضعيت امروز مدارس را بررسي كنيم، زيرا موفقيت جامعه فردا منوط به فضاي تعليم و تربيت در مدارس امروز است.
تمایلی به حذف ماده 28 جذب نیرو در آموزش وپرورش نداریم
وي با اشاره به جذب افراد به عنوان معلم در قالب ماده 28 كه در سال هاي اخير صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: بهترين معلم كسي است كه از كانال دانشگاه فرهنگيان عبور كند، زيرا در اين دانشگاه مانند ساير دانشگاه ها بيشتر به بُعد آموزشي دانشجو پرداخته نمي شود، بلكه علاوه برآموزش، بيشتر به موضوع تربيت پرداخته شده و اين موضوع به دور از نوع رشته هاي تحصيلي افراد صورت مي گيرد، البته طبق ماده 28 ، براي زمان اضطراري كارايي دارد و ما اصراري براي حذف آن نداريم.
خنيفر تغيير نگاه در دانشگاه فرهنگيان به نگاه سرمايه اي را ضروري دانست و اذعان كرد: براي داشتن فرزنداني ايده آل، بايد روي دانشگاه فرهنگيان سرمايه گذاري كرده و به نظام آموزشي اعتماد كنيم.
توسعه توام کمیت وکیفیت در دانشگاه فرهنگیان
وي در پاسخ به سؤالي درخصوص تجميع «كميت و كيفيت» در دانشگاه فرهنگيان و افزايش توام آنها اظهار كرد: درخصوص اين دو موضوع، اگر نگاه ها و رويكردها در دانشگاه فرهنگيان تغييركند، امكان پذير است و این برنامه در دستور کار قرار دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان با اشاره به سخنان وزير آموزش و پرورش كه گفته بود در بسياري از پرديس هاي فرهنگيان، خوابگاه هاي دانشجويي وضعيت مطلوبي ندارند، تصريح كرد: به دنبال مقاوم سازي، تعمير و بازسازي فضاهاي آموزشي پرديس هاي فرهنگيان هستيم و دراين راستا، براي جذب منابع مالي تلاش هايي صورت گرفته، اما در كنار اين موضوع، طبق بررسي هاي انجام شده بسياري از ظرفيت پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان همچنان خالي است كه ما به دنبال افزايش جذب دانشجو هستيم؛ درهمین راستا از وزير آموزش و پرورش تقاضا كرده ايم تا رديف هاي استخدامي بيشتري از سازمان مربوطه درخواست و به اين موضوع اختصاص دهد.
فضای دانشگاه فرهنگیان باید با نشاط تر باشد
خنيفر درباره فضاي فرهنگي دانشگاه فرهنگيان گفت: فضاي اين دانشگاه، فضاي خوبي است و من در بازديدهايي كه از پرديس هاي اين دانشگاه داشته ام و درميان دانشجو معلمان آن رفته ام، اين مورد را مشاهده كرده ام، اما بنظرم اين كافي نيست و ما نياز داريم تا فضاي اين دانشگاه فضاي با نشاط تري از نظر فرهنگي شود.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره همراهي با سياست هاي دولت گفت: در دوره هاي مختلف پست هاي مديريتي داشته ام و مهمترين دغدغه ام در همه جا، بحث ملي بوده است و فعاليت هاي دانشگاه فرهنگيان، يعني تربيت معلم، يك فعاليت ملي است و من با اين افق درحال كار در دانشگاه فرهنگيان هستم. حركت بر مدار ديدگاه هاي رهبري، همسويي با دولت تدبير و اميد و اعتدال در رفتار، سه اولويت من در دانشگاه فرهنگيان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار