مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: رفع مشکل فاضلاب پردیسان نیازمند مشارکت نهادهای استانی است

قم (پانا) - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان ما آمادگی لازم را داریم اما وزارت راه و شهرسازی و استانداری نیز باید مشارکت داشته باشند.

کد مطلب: ۷۰۶۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا جانباز در نشست مشترک مدیران وزارت نیرو با مدیران استان قم برای بررسی مشکلات و مسائل حوزه وزارت نیرو در این استان، با بیان اینکه وزارت نیرو هم در بخش آب هم در بخش فاضلاب توجه کاملی به استان قم دارد اظهار کرد: ما بیش از هزار میلیارد تومان در سامانه انتقال آب هزینه کرده‌ایم که عددی معادل 240 میلیارد تومان در تصفیه خانه و انتقال نیز هزینه شده است.

وی گفت: علاوه بر پیوست قانون از اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای انتقال و تصفیه فاضلاب شهر قم هزینه کرده‌ایم البته به این معنا نیست که تمام مشکلات شهر قم حل شده باشد ولی توجه زیادی داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه ظرف دو سال آینده با برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام روستاهای منطقه به آب سالم دست پیدا خواهند کرد گفت: تصفیه‌خانه بزرگ شهر قم نیز از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری است که مشکلی در موافقت‌نامه داشتیم و سعی داریم چنددستگی کیفیت آب برطرف شود.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب پردیسان تصریح کرد: در زمانی که قرار بر این است مسکن مهری ساخته شود الزام داریم در زمان قبل از ساخت تاسیسات زیربنایی را احداث کنیم و این کار نمی‌شود و پس از آن وزارت نیرو تحت فشار جمعیت قرار می‌گیرد.

جانباز با اشاره به پیگیری صورت گرفته برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان خاطرنشان کرد: هماهنگ کردیم که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، استانداری و وزارت نیرو و اختصاص اعتبارات مشترک این مشکل برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه از محل اعتبارات خودمان منابع خوبی را اختصاص خواهیم داد گفت: اما وزارت راه و شهرسازی نباید خود را کنار بکشد، این نمی‌شود که واحدی را بسازند و دیگر پیگیر تأمین زیرساخت‌های آن نباشند و بازدیدهایی که از منطقه پردیسان داشتیم حتی شاهد حضور نیروهای راه و شهرسازی نیز نبوده‌ایم.

جانباز بیان کرد: سال گذشته برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر 860 میلیارد تومان پول داشتیم اما امسال تنها 50 میلیارد تومان روی کاغذ بوده که تاکنون تنها 20 میلیارد تومان اسناد جابجا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار